voodooless schreef:Kunnen we het niet even een voor een aanpakken? Misschien is het een mooi startpunt om te verklaren waarom de SET in een weerstand een veel hogere THD had dan in een complexe load?
Dat verbaast me op zich niet zo omdat het slechts over een factor 2 gaat. Met een andere weerstand dan 8,2ohm krijgt hij waarschijnlijk weer een ander resultaat.
Ook, redenerend volgens Jacco, als de luidspreker impedantie rond 1 kHz bijna 2 maal zo hoog is dan op de hogere frequenties, dan zullen de vervormingscomponenten lager in amplitude zijn. Dit vanwege de relatief hoge uitgangsimpedantie van de SET.
Na nog eens lezen van de pagina's krijg ik steeds meer de indruk dat de resultaten erg door de luidspreker bepaald worden (zowel door zijn impedantie als door de eigen vervorming van de luidspreker) en dat de resultaten daarom ook erg afhankelijk zijn van de frequentie waarop gemeten wordt. Bij een andere luidspreker, met veel lagere vervorming van zichzelf, zou het allemaal wel eens heel anders kunnen uitpakken.
Ik weet dat DIY_Freak de beschikking heeft over goede apparatuur (zeer goede meetmicrofoon) om deze metingen eens te herhalen met verschillende luidsprekers. Hans, heb jij toevallig zin en tijd om een poging te wagen?