Dit systeem heeft als basis twee 41hz AMP10 Basic versterkers. Hiernaast komt of nog een AMC buizen versterker voor het hoog en later een AMP7 voor het laag. De twee AMP10 Basic versterkers zullen dan voor het mid/laag gebruikt gaan worden.
Ik heb me altijd erg veel bezig gehouden met actieve filters. echter door dat de mogelijkheden tot veranderen minimaal zijn en altijd een hoop geklooi is. Ben ik weet terug gekomen op de Behringer DCX-2496.
Een geniaal apparaat, heeft alleen wel wat werk nodig.
Het volgende is er met mijn DCX-2496 gebeurt:
Ik heb de volledige in en uitgangs trappen er uit gehaald. In dit deel zitten een hoop erg slechte opamps die weinig functie hebben (de balanceren, mute circuit, balanceren en filteren).
Tevens ziten er in deze lijn een berg 47uf elco's.
Iets wat ik niet kan hebben
De ingangs trap is vervangen voor een paar trafo's.
Dit omdat ik de ADC een gebalanceerd signaal wil aanbieden.
De benodigde filtering zit al op de hoofd print van de DCX, dus dat maakt het erg makkelijk. Verder zitten er hier geen nare dingen in de signaal weg.
De uitgangen is een iets langer verhaal.
Na de DAC gaat het signaal een passief 6db filter in.
Hierna zit een grote condensator (vishay met vishay bypass) voor DC ontkoppeling. Uit de DAC komt 2,5V.
Hierna komt mijn zelf ontworpen actieve volume regeling.
Deze heeft een lichte DC ofset op de ingang. Ook hier is de DC ontkoppeling voor nodig.
De volume regeling is een zeer simpel VCA circuit met de hoogste kwaliteit VCA's momenteel beschikbaar. Ook hier is zo veel mogelijk aandacht besteed aan een zo basic mogelijke signaalweg.
De volume regeling heeft een aparte, zeer schone 15V voeding.
De test setup draaid en het klinkt waanzinnig goed. Ik moet nog gaan meten om te kijken of alles echt helemaal goed gaat. Maar eerst genieten
Hierbij wat foto's. Later ga ik alles netjes inbouwen. Eerst uitgebreid testen.
Onder de DCX licht een aparte 15V voeding en de twee AMP10 Basic versterkers.