Als dat dezelfde woofer is als in een klassieke ITT luidsprekerbox bij mij op zolder zit, klinkt hij ook naar de huidige maatstaven vrij strak en komt hij behoorlijk diep... als ik me goed herinner, ligt fs rond 25Hz. Dit was overigens geen zelfbouwkit, maar een fabrieksluidspreker met een klassieke uitstraling en een front van doek achter geweven riet.
ITT heeft inderdaad heel wat luidsprekerkits gefabriceerd, welke in jaren 70 vooral werden verkocht aan mensen die toen al naar "échte HiFi-kwaliteit"

luisterden en dus ook steevast een Thorens draaitafel in huis hadden. Maar ook heel wat bekende merken verkochten omgelabelde producten van ITT. Bij Grundig en Schaub/Lorenz bestond zelfs een groot deel van het assortiment uit ITT-producten... niet enkel luidsprekers, TV's en radiomeubels, maar zelfs haardrogers, keukenapparatuur en telecom-apparatuur (
International Telephone & Telegraph). Ik heb opgevangen dat nu zelfs Nokia al onder ITT valt.
Ik vind het dus hoogst verbazingwekkend dat velen ITT hooguit kennen van een oud transistorradiootje, en dat er nog nauwelijks iets bekend is over de luidsprekers van deze gigant (behalve de rondstralende bolluidsprekers).
Misschien moet ik van de grotere woofers ook maar eens de TSP laten vaststellen. Was je daar veel voor kwijt? Heb je trouwens de parameters van de LPT 245 nog?