Ik zit bij mijn huidige project met een overschot aan stof in mn maag . Ik heb op mijn zaagtafel netjes een oud stofzuigertje aangesloten, maar dit is én niet krachtig genoeg én zon zakkie is zo vol.
Nu zag ik bij de karwei een alleszuiger met ASzuiger
Dat tonnetje ziet eruit alsof het wel wat houtwurmsel kan vangen.
Maar werkt dit ook zo ?
De stofzuiger gebruik ik op mijn werk altijd, prima ding. Doet wat hij moet doen, als je je apparatuur via dat ding schakelt gaat de stofzuiger aan zodra je jouw apparaat aanzet. Zakken zijn volgens mij niet erg duur en er kan wel aardig wat in. Wel een beetje raar is de positionering van het filter. Deze zit midden in de bak waardoor het volume van de zak niet echt optimaal gebruikt wordt.
De aszuiger kregen wij er niet bij, helaas .
Even los van die as-zuiger, ik werk zelf ook met zo`n Karcher alleszuiger en dat gaat goed.Op de bovenfrees aangesloten en dan ben je al van `n groot deel van je stof verlost.Zakken die erin zitten gaat denk ik zo`n 7 a 8 liter in en die gebruik ik dan nog meerdere (gewoon leegschudden boven de prullenbak BUITEN) malen.Ook op m`n schuurmachine gebruik ik hem (Festool Strijkijzer model) en als je alleen de stofzuiger aanzet moet je aardig trekken om de schuurmachine op te tillen
Bijkomend voordeel is dat er op de mijne `n geschakeld stopcontact zit waardoor je met je aangesloten app. de stofzuiger inschakeld.
De Ash-clean is een hulpstuk voor uw stofzuiger. U steekt de stofzuigermond in de Ash-clean, zet de stofzuiger aan en met de metalen darmmond van de Ash-clean zuigt u de bak van uw openhaard leeg.
Een filter zorgt ervoor dat zelfs het fijnste stof in de Ash-clean achterblijft en dat de filters van uw eigen stofzuiger niet verstopt raken.
En mochten er nog warme delen in de as achter zijn gebleven, dan kunnen ze in de Ash-clean geen kwaad.
De Ash-clean betekent het behoud van uw stofzuiger, want zonder dit hulpstuk raakt uw stofzuiger defect.
Handig is dat u met de Ash-clean ook materialen kunt opzuigen zoals water, houtkrullen of zaagsel.