Bouw voeding van 60 - 200 volt
Geplaatst: za 29 sep 2007, 10:56
Hierbij enkele foto's van mijn laatste bouwprojekt. Een hoogspannigsvoeding. Te gebruiken om simpele (test)buizenschakelingetjes mee te gaan voeden. Op internet gezocht naar een schema (niet zo'n ster in zelf ontwerpen); en zowaar........
http://home.hccnet.nl/k.dereus/schakelingen.htm
Precies wat ik zocht ! Met buizen !
De onderdelen had ik voor het grootste deel nog gewoon liggen (kast en A-meter heb ik nog gekocht).
Eerst begonnen op een plank (perspex) om te testen; de trafo's ;leveren wel iets teveel spanning (nog 220 Volt-exemplaren) en dan moet je iets aanpassen (gloei is te hoog anders....)
Later toevallig een duitse site ontdekt die prachtige printjes heeft om kleine buizenschakelingen op te bouwen.
http://www.ampdesign.de/Platinen.htm
Meteen een exemplaar besteld......
Passen en meten, vijlen.....
Nu nog solderen !!
De afwerking (foto's hiervan) volgt nog.
http://home.hccnet.nl/k.dereus/schakelingen.htm
Precies wat ik zocht ! Met buizen !
De onderdelen had ik voor het grootste deel nog gewoon liggen (kast en A-meter heb ik nog gekocht).
Eerst begonnen op een plank (perspex) om te testen; de trafo's ;leveren wel iets teveel spanning (nog 220 Volt-exemplaren) en dan moet je iets aanpassen (gloei is te hoog anders....)
Later toevallig een duitse site ontdekt die prachtige printjes heeft om kleine buizenschakelingen op te bouwen.
http://www.ampdesign.de/Platinen.htm
Meteen een exemplaar besteld......
Passen en meten, vijlen.....
Nu nog solderen !!
De afwerking (foto's hiervan) volgt nog.