Pagina 1 van 1

Bouw voeding van 60 - 200 volt

Geplaatst: za 29 sep 2007, 10:56
door HoMeR
Hierbij enkele foto's van mijn laatste bouwprojekt. Een hoogspannigsvoeding. Te gebruiken om simpele (test)buizenschakelingetjes mee te gaan voeden. Op internet gezocht naar een schema (niet zo'n ster in zelf ontwerpen); en zowaar........
http://home.hccnet.nl/k.dereus/schakelingen.htm
Precies wat ik zocht ! Met buizen !

De onderdelen had ik voor het grootste deel nog gewoon liggen (kast en A-meter heb ik nog gekocht).
Eerst begonnen op een plank (perspex) om te testen; de trafo's ;leveren wel iets teveel spanning (nog 220 Volt-exemplaren) en dan moet je iets aanpassen (gloei is te hoog anders....)

Later toevallig een duitse site ontdekt die prachtige printjes heeft om kleine buizenschakelingen op te bouwen.
http://www.ampdesign.de/Platinen.htm
Meteen een exemplaar besteld......

Passen en meten, vijlen.....
Nu nog solderen !!

De afwerking (foto's hiervan) volgt nog.

Geplaatst: za 29 sep 2007, 12:27
door sietse
Netjes gedaan. =D> =D>

Geplaatst: di 24 mar 2009, 19:21
door HoMeR
Even een update.

Lange tijd in de kast gelegen (even met andere dingen bezig geweest......).
Maar het project is af ! Solderen kan soms knap ingewikkeld zijn. :wink:
En het werkt (heeft me nog wel een extra voltmeter gekost :evil: ).
Eindproduct fotoos komen nog. Afgemaakt op 't werk.

Geplaatst: di 24 mar 2009, 20:18
door ray5150
Keurig hoor, =D> =D> =D>
en dat lang valt wel mee hoor, ik ben in 1992 met een MOSFET versterker begonnen die ik nog steeds moet afmaken.....

Geplaatst: di 24 mar 2009, 20:27
door RobertD
De link werkt bij niet, maar deze wel:

http://www.dereusonline.nl/RadioPage/schakelingen.htm

Leuke schakeling. Wanneer je de voedingsspanning van de trafo wat groter neemt en een zenerdiode met een hogere waarde toepast kun je het regelbereik verplaatsen naar 100 .. 250VDC of nog hoger. Vaak kom je namelijk schakelingen tegen die op 300V werken.

Je bouwt netjes hoor, petje af! Mooie meters, waar heb je die vandaan?

Geplaatst: di 24 mar 2009, 20:52
door HoMeR
@RobertD
Mooie meters, waar heb je die vandaan?
De mA-meter heb ik gewoon gekocht.....http://www.vandijkenelektronica.nl/main ... ts_id=1638
De Volt-meter komt uit een 3-15-300 V meter van m'n werk (school) waar de behuizing stuk van was.

@ray5150
en dat lang valt wel mee hoor, ik ben in 1992 met een MOSFET versterker begonnen die ik nog steeds moet afmaken.....
Dat ken ik ...... :roll:
Heb al zo'n 10 jaar alle onderdelen van een 807-PP-eindversterker liggen.
Moet ook maar eens een keer klaar. :?

Geplaatst: wo 25 mar 2009, 13:57
door HoMeR
Het eindproduct op z'n voorlopige werkplek..........

(heb al meteen een uitbreiding bedacht :wink: ; aan de achterkant een extra 6,3 V. uitgang)