Pagina 1 van 2
groepsaankoop simulatie software - AudioCAD , AJHorn
Geplaatst: wo 12 jan 2005, 21:53
door Henkjan
ik kan voor een schappelijk bedrag (€20/stuk) aan een partij AudioCAD 8.0 ECNC simulatie software komen. Normaal kost dit 25-30 euri in Duitsland (in NL niet te krijgen dus doe er nog maar 15 euri verzending bij).
Als er mensen interesse hebben, dan graag hier melden (post een reply, of stuur een meel of PM)
wat kan dit programma allemaal:
Ik gebruik zelf een wat oudere versie ervan, en ben daar dik tevreden mee, en deze laatste variant biedt in mijn ogen zo'n beetje wat ik nodig heb:
- simulatie (naast frequentieverloop, ook impedantie, fases, membraanslag, impuls) van de meest gebruikte behuizingen (gesloten, BR, bandpass) op basis van zowel T/S parameters als op meetgegevens (van zo ongeveer elk meetsysteem te importeren)
afstemming van hornen, TL's
opties voor meerdere woofers per behuizing, (ook compound), serie en parallel (echte berekeningen, geen 'shortcuts')
simulatie van hoge vermogens effecten en rekening houdend met de weerstand veroorzaakt door het filter
bouwtekeningen voor rechthoekige, ronde en 'carsub' behuizingen
simulatie en optimalisatie van cross-overs: er kunnen werkelijk enorme grote en complexe netwerken mee gesimuleerd en geoptimaliseerd worden (zie plaatje onderaan)
simulatie van actieve basboost
3D afstralings diagrammen
een uitgebreide Visaton databank met meetwaarden zit er ook bij
In het boek van Vance Dickason werd dit programma genoemd als een dat zeer goede resultaten produceert.
Waarom dat zo goedkoop: het is niet een piepjong programma meer, sterker nog het is in principe een DOS programma (draait prima onder DOS, Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, Windows NT, Windows 2000 en Windows XP), maar kan gelukkig wel op windows printers afdrukken.
OK, LspCAD zal net wat meer kunnen, maar dat is dan ook 10* zo duur.... ja WinISD is gratis, maar dat doet minder en is nog steeds beta...

Geplaatst: wo 12 jan 2005, 23:48
door Rademakers
ja WinISD is gratis, maar dat doet minder en is nog steeds beta...
Mijn handleidinkje gaat over de alpha versie als ik mij niet vergis
Kun je wat meer informatie geven over de crossoversectie, kun je er complete meerwegfilters mee berekenen?
Mvg Johan
Geplaatst: za 15 jan 2005, 14:17
door Henkjan
je kan er tot 4 weg mee berekenen, en optimaliseren. het aantal componenten in de schakeling is enorm, zie het plaatje hierboven
Geplaatst: zo 16 jan 2005, 16:35
door Maurice
IK wil beginnen met een behoorlijk prestigieus project, maar ik lijk er met winisd al niet uit te komen. Misschien dat dit voor mij ook wel handig is, dus count me in!
Geplaatst: zo 16 jan 2005, 16:55
door Henkjan
OK.
t loopt nog niet echt storm, twijfel nog een beetje. misschien dat ik t risico wel neem, maar dan gaat de rijs voor de mensen die later toch wat willen wel wat omhoog....
Geplaatst: zo 16 jan 2005, 17:04
door Maurice
Henkjan schreef:OK.
t loopt nog niet echt storm, twijfel nog een beetje. misschien dat ik t risico wel neem, maar dan gaat de rijs voor de mensen die later toch wat willen wel wat omhoog....
Mensen vooraf het geld laten overmaken, dus eerst laten betalen en dan pas bestellen. Dan loop jij tenminste niet het risico.
Geplaatst: zo 16 jan 2005, 19:43
door Henkjan
voor die prijs moet ik er 10 afnemen, dus als er minder dan 10 vooraanmeldingen zijn loop ik toch wel wat risico. is op zich geen probleem, maar t moet niet te extreem worden. het is ook voor mij maar een hobby
Geplaatst: zo 16 jan 2005, 21:26
door teacher
misschien een brutale vraag, maar zou er wel zoiets te regelen zijn met AJHorn?
t.
Geplaatst: zo 16 jan 2005, 21:50
door michiel
Aj kost 120 euro, lijkt me niet dat ze erg ver zullen zakken met de prijs als je tien stuks koopt.
Geplaatst: di 18 jan 2005, 23:58
door Henkjan
teacher schreef:misschien een brutale vraag, maar zou er wel zoiets te regelen zijn met AJHorn?
uiteraard

idd geen enorme kortingen, hangt een beetje af van hoeveel mensen meedoen, maar 10 - 15 euri korting op de normale prijs van 124 (incl verzendkosten) lukt me wel.
En in combinatie zijn deze 2 helemaal mooi, want AJHorn doet geen wisselfilters, en daar is AudioCAD sterk in.
Geplaatst: wo 19 jan 2005, 20:16
door sietse
afstemming van hornen, TL's
Hallo Henkjan,
Het is voor het eerst dat ik zie dat zo'n programma een TL ondersteund.
Ik heb echter sins kort LSPcad op de pc. Moet nog uitvinden hoe het werkt maar komt TL geloof ik niet in voor?
Geplaatst: do 20 jan 2005, 13:18
door Henkjan
LspCAD doet idd geen TL. als je die wil simuleren kom je toch bij AJHorn uit (of MathCAD en de sheets van martin King)
Geplaatst: di 25 jan 2005, 22:19
door Henkjan
maar weer eens onder de aandacht brengen.... zijn beide goede progs, met een nette korting
Geplaatst: wo 26 jan 2005, 0:16
door Edo
Henkjan schreef:LspCAD doet idd geen TL. als je die wil simuleren kom je toch bij AJHorn uit (of MathCAD en de sheets van martin King)
Sorry, even off-topic misschien, maar LSPcad 6 (de nieuwste versie) doet TL...maar kost dan ook >200 euro
En nu on-topic maar weer...
Geplaatst: wo 09 feb 2005, 23:48
door Henkjan
nou jongens, een dikke 20 euri is toch geen geld voor een puik simulatie pakket? zeker als je eens een filter gaat maken is t echt (bijna) onmisbaar.....
Geplaatst: wo 09 feb 2005, 23:57
door Rademakers
Schrijf mijn naam maar bij op de lijst.
Misschien een idee om zieltjes te winnen op andere fora, bij gebrek aan interesse hier?
Mvg Johan
Geplaatst: do 10 feb 2005, 0:37
door Edo
Hoeveel heb je er nu hier Henkjan?
Geplaatst: do 10 feb 2005, 0:50
door jeroen_d
Waar blijft Ron de Ridder van audiofreaks? Ik zal hem een pm-tje sturen.
Jeroen
Geplaatst: do 10 feb 2005, 8:13
door rdridder
Beste Henkjan,
Dit is mijn eerste post op jullie forum. Ik ben Ron de Ridder en ik kreeg net een PM van Jeroen_D over jouw aanbod.
Ik wil graag meedoen dus als je voor mij een pakket kunt bestellen ben ik je zeer erkentelijk.
Met vriendelijke groeten,
Ron
Geplaatst: do 10 feb 2005, 9:22
door daniel
Kan zo'n pakket (via een geluidkaart) ook een crossover realtime simuleren? Dwz dat je iedere driver aan een kanaal van je geluidkaart hangt en zo kunt luisteren hoe je crosover (waarschijnlijk) zal klinken?
Daniel
Geplaatst: do 10 feb 2005, 11:00
door Henkjan
@Ron: welkom hier, en bedankt voor t meedoen
@daniel: nee, dat kan AudioCAD niet. voor zover ik weet kan dat alleen met de pro versie van LspCAD
@Rademakers: bedankt voor t meedoen; & ik zal vanavond eens wat fora afgaan (Audiofreaks, HTForum, Hear, heb ik er nog wat gemist?)
@jeroen_d: zenks voor t werven
Overzicht:
AudioCAD:
- Rademakers
- rdridder
- Maurice
- Henkjan
AJHorn:
- nog niemand definitief, interesse getoond hebben:
. - Sietse
. - Teacher
Als er nog 1 - 2 mensen bijkomen voor AudioCAD bestel ik t vast wel, latere instappers betalen dan wel wat meer.
Geplaatst: do 10 feb 2005, 11:05
door Edo
Zet mij maar op de lijst voor AudioCad Hankjan.
Geplaatst: do 10 feb 2005, 11:08
door Henkjan
Overzicht:
AudioCAD:
- Rademakers
- rdridder
- Maurice
- Henkjan
- Edo
Geplaatst: do 10 feb 2005, 11:39
door daniel
Noteer mij ook maar voor AudioCad
Daniel
Geplaatst: do 10 feb 2005, 13:18
door Henkjan
Overzicht:
AudioCAD:
- Rademakers
- rdridder
- Maurice
- Henkjan
- Edo
- daniel