Als er mensen interesse hebben, dan graag hier melden (post een reply, of stuur een meel of PM)
wat kan dit programma allemaal:
Ik gebruik zelf een wat oudere versie ervan, en ben daar dik tevreden mee, en deze laatste variant biedt in mijn ogen zo'n beetje wat ik nodig heb:
- simulatie (naast frequentieverloop, ook impedantie, fases, membraanslag, impuls) van de meest gebruikte behuizingen (gesloten, BR, bandpass) op basis van zowel T/S parameters als op meetgegevens (van zo ongeveer elk meetsysteem te importeren)
afstemming van hornen, TL's
opties voor meerdere woofers per behuizing, (ook compound), serie en parallel (echte berekeningen, geen 'shortcuts')
simulatie van hoge vermogens effecten en rekening houdend met de weerstand veroorzaakt door het filter
bouwtekeningen voor rechthoekige, ronde en 'carsub' behuizingen
simulatie en optimalisatie van cross-overs: er kunnen werkelijk enorme grote en complexe netwerken mee gesimuleerd en geoptimaliseerd worden (zie plaatje onderaan)
simulatie van actieve basboost
3D afstralings diagrammen
een uitgebreide Visaton databank met meetwaarden zit er ook bij
Waarom dat zo goedkoop: het is niet een piepjong programma meer, sterker nog het is in principe een DOS programma (draait prima onder DOS, Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, Windows NT, Windows 2000 en Windows XP), maar kan gelukkig wel op windows printers afdrukken.
OK, LspCAD zal net wat meer kunnen, maar dat is dan ook 10* zo duur.... ja WinISD is gratis, maar dat doet minder en is nog steeds beta...



