groepsaankoop simulatie software - AudioCAD , AJHorn

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

groepsaankoop simulatie software - AudioCAD , AJHorn

Bericht door Henkjan »

ik kan voor een schappelijk bedrag (€20/stuk) aan een partij AudioCAD 8.0 ECNC simulatie software komen. Normaal kost dit 25-30 euri in Duitsland (in NL niet te krijgen dus doe er nog maar 15 euri verzending bij).

Als er mensen interesse hebben, dan graag hier melden (post een reply, of stuur een meel of PM)

wat kan dit programma allemaal:

Ik gebruik zelf een wat oudere versie ervan, en ben daar dik tevreden mee, en deze laatste variant biedt in mijn ogen zo'n beetje wat ik nodig heb:
  • simulatie (naast frequentieverloop, ook impedantie, fases, membraanslag, impuls) van de meest gebruikte behuizingen (gesloten, BR, bandpass) op basis van zowel T/S parameters als op meetgegevens (van zo ongeveer elk meetsysteem te importeren)
    afstemming van hornen, TL's
    opties voor meerdere woofers per behuizing, (ook compound), serie en parallel (echte berekeningen, geen 'shortcuts')
    simulatie van hoge vermogens effecten en rekening houdend met de weerstand veroorzaakt door het filter
    bouwtekeningen voor rechthoekige, ronde en 'carsub' behuizingen
    simulatie en optimalisatie van cross-overs: er kunnen werkelijk enorme grote en complexe netwerken mee gesimuleerd en geoptimaliseerd worden (zie plaatje onderaan)
    simulatie van actieve basboost
    3D afstralings diagrammen
    een uitgebreide Visaton databank met meetwaarden zit er ook bij
In het boek van Vance Dickason werd dit programma genoemd als een dat zeer goede resultaten produceert.

Waarom dat zo goedkoop: het is niet een piepjong programma meer, sterker nog het is in principe een DOS programma (draait prima onder DOS, Windows 3.11, Windows 95, Windows 98, Windows NT, Windows 2000 en Windows XP), maar kan gelukkig wel op windows printers afdrukken.

OK, LspCAD zal net wat meer kunnen, maar dat is dan ook 10* zo duur.... ja WinISD is gratis, maar dat doet minder en is nog steeds beta...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Henkjan op wo 19 jan 2005, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rademakers
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rademakers »

ja WinISD is gratis, maar dat doet minder en is nog steeds beta...
Mijn handleidinkje gaat over de alpha versie als ik mij niet vergis :?:

Kun je wat meer informatie geven over de crossoversectie, kun je er complete meerwegfilters mee berekenen?

Mvg Johan
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

je kan er tot 4 weg mee berekenen, en optimaliseren. het aantal componenten in de schakeling is enorm, zie het plaatje hierboven
Gebruikersavatar
Maurice
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 12 dec 2004, 21:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Maurice »

IK wil beginnen met een behoorlijk prestigieus project, maar ik lijk er met winisd al niet uit te komen. Misschien dat dit voor mij ook wel handig is, dus count me in!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

OK.

t loopt nog niet echt storm, twijfel nog een beetje. misschien dat ik t risico wel neem, maar dan gaat de rijs voor de mensen die later toch wat willen wel wat omhoog....
Gebruikersavatar
Maurice
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 12 dec 2004, 21:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Henkjan schreef:
OK.

t loopt nog niet echt storm, twijfel nog een beetje. misschien dat ik t risico wel neem, maar dan gaat de rijs voor de mensen die later toch wat willen wel wat omhoog....
Mensen vooraf het geld laten overmaken, dus eerst laten betalen en dan pas bestellen. Dan loop jij tenminste niet het risico.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voor die prijs moet ik er 10 afnemen, dus als er minder dan 10 vooraanmeldingen zijn loop ik toch wel wat risico. is op zich geen probleem, maar t moet niet te extreem worden. het is ook voor mij maar een hobby
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

misschien een brutale vraag, maar zou er wel zoiets te regelen zijn met AJHorn?

t.
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Aj kost 120 euro, lijkt me niet dat ze erg ver zullen zakken met de prijs als je tien stuks koopt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

teacher schreef:
misschien een brutale vraag, maar zou er wel zoiets te regelen zijn met AJHorn?
uiteraard :D idd geen enorme kortingen, hangt een beetje af van hoeveel mensen meedoen, maar 10 - 15 euri korting op de normale prijs van 124 (incl verzendkosten) lukt me wel.

En in combinatie zijn deze 2 helemaal mooi, want AJHorn doet geen wisselfilters, en daar is AudioCAD sterk in.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

afstemming van hornen, TL's
Hallo Henkjan,

Het is voor het eerst dat ik zie dat zo'n programma een TL ondersteund.
Ik heb echter sins kort LSPcad op de pc. Moet nog uitvinden hoe het werkt maar komt TL geloof ik niet in voor?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

LspCAD doet idd geen TL. als je die wil simuleren kom je toch bij AJHorn uit (of MathCAD en de sheets van martin King)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

maar weer eens onder de aandacht brengen.... zijn beide goede progs, met een nette korting
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Henkjan schreef:
LspCAD doet idd geen TL. als je die wil simuleren kom je toch bij AJHorn uit (of MathCAD en de sheets van martin King)
Sorry, even off-topic misschien, maar LSPcad 6 (de nieuwste versie) doet TL...maar kost dan ook >200 euro

En nu on-topic maar weer...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

nou jongens, een dikke 20 euri is toch geen geld voor een puik simulatie pakket? zeker als je eens een filter gaat maken is t echt (bijna) onmisbaar.....
Gebruikersavatar
Rademakers
Berichten: 199
Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
Locatie: Rotterdam

Bericht door Rademakers »

Schrijf mijn naam maar bij op de lijst.

Misschien een idee om zieltjes te winnen op andere fora, bij gebrek aan interesse hier?

Mvg Johan
Laatst gewijzigd door Rademakers op do 10 feb 2005, 0:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Hoeveel heb je er nu hier Henkjan?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Waar blijft Ron de Ridder van audiofreaks? Ik zal hem een pm-tje sturen.

Jeroen
rdridder
Berichten: 7
Lid geworden op: do 10 feb 2005, 8:08
Locatie: Hoorn

Bericht door rdridder »

Beste Henkjan,

Dit is mijn eerste post op jullie forum. Ik ben Ron de Ridder en ik kreeg net een PM van Jeroen_D over jouw aanbod.

Ik wil graag meedoen dus als je voor mij een pakket kunt bestellen ben ik je zeer erkentelijk.

Met vriendelijke groeten,

Ron
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Kan zo'n pakket (via een geluidkaart) ook een crossover realtime simuleren? Dwz dat je iedere driver aan een kanaal van je geluidkaart hangt en zo kunt luisteren hoe je crosover (waarschijnlijk) zal klinken?


Daniel
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

@Ron: welkom hier, en bedankt voor t meedoen

@daniel: nee, dat kan AudioCAD niet. voor zover ik weet kan dat alleen met de pro versie van LspCAD

@Rademakers: bedankt voor t meedoen; & ik zal vanavond eens wat fora afgaan (Audiofreaks, HTForum, Hear, heb ik er nog wat gemist?)

@jeroen_d: zenks voor t werven

Overzicht:

AudioCAD:
- Rademakers
- rdridder
- Maurice
- Henkjan

AJHorn:
- nog niemand definitief, interesse getoond hebben:
. - Sietse
. - Teacher

Als er nog 1 - 2 mensen bijkomen voor AudioCAD bestel ik t vast wel, latere instappers betalen dan wel wat meer.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zet mij maar op de lijst voor AudioCad Hankjan.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Overzicht:

AudioCAD:
- Rademakers
- rdridder
- Maurice
- Henkjan
- Edo
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Noteer mij ook maar voor AudioCad

Daniel
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Overzicht:

AudioCAD:
- Rademakers
- rdridder
- Maurice
- Henkjan
- Edo
- daniel
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”