aansluiten High-level speakon voor Rel sub

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
franks
Berichten: 327
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 23:16
Locatie: Haarsteeg

aansluiten High-level speakon voor Rel sub

Bericht door franks »

Ik heb een gebruikte Rel Q200E gekocht, er zat geen high-level kabel bij en ik wil deze aansluiting wel gaan gebruiken.
Hoe moet ik de 4-polige neutrik speakon connector aansluiten en met wat voor kabel is dat het beste te doen.
Ik weet dat ik beide + aansluitingen van de versterker moet hebben en 1 - aansluiting, 3-aderige kabel dus, maar op welke contacten van de speakon-plug moet ik hiervoor gebruiken (1+,1-,2+,2-)

Groet Frank
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

een NL4 speakon is twee kanalen. (of twee paralel).
Ik gok dus dat je twee kanalen kan aanbieden over 1 connector.
Dus waarschijnlijk 1+ en 1- voor links, en 2+ en 2- voor rechts.

Slimmer is om even de handleiding te raadplegen.....
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Re: aansluiten High-level speakon voor Rel sub

Bericht door dove »

franks schreef:
Hoe moet ik de 4-polige neutrik speakon connector aansluiten en met wat voor kabel is dat het beste te doen.
van een REL user

kabel-opties a-plenty; twee voorbeelden

Russ Andrews / Kimber
eBay
franks schreef:
Ik weet dat ik beide + aansluitingen van de versterker moet hebben en 1 - aansluiting, 3-aderige kabel dus, maar op welke contacten van de speakon-plug moet ik hiervoor gebruiken (1+,1-,2+,2-)
1+ naar linker kanaal 'rood'
2+ naar rechter kanaal 'rood'
1- naar rechts of links 'zwart' (stereo gebruik: 1- naar links 'zwart' / 2- naar rechts 'zwart')
(je heb 1 REL, dus ik neem aan dat je 'm mono gebruikt: links/rechts maakt dan niet uit / 2- kan onbenut blijven ...)

origineel zijn Speakon NL4FX pluggen gebruikt

En voor het geval dat je geen user-manual hebt meegekregen: clicky

Petter
Plaats reactie