Mijn vraag is, waar moet je opletten bij een goede compressor ?
Een oud-huisgenoot van mij had zo'n ding (die bouwde z'n eigen surfboards, en dat ging hem behoorlijk goed af moet ik zeggen
(is overigens ook handig voor enkel lucht etc)
Moderator: Beheerdersteam
Tuurlijk is dat waar, tegen zoveel ervaring kun je als hobbiest niet op. Ik heb 3 jaar terug vifa filligrans gespoten met compressor, maar met een normaal spuitpistool uit een standaard setje, de achterkant is vervolgens gerold. Het verschil is minimaal, maar leuk en leerzaam is het wel :>.thefinlux schreef:Niet doen joh. Zonde van je geld.
Als je goed wilt kunnen spuiten, moet je veel meer hebben dan alleen een pistool en een compressor. Het resultaat zal nooit beter zijn dan wanneer je e.e.a. rolt. Stof blijft gewoon een groot probleem...
Als je je projecten echt mooi wil (laten) afwerken, ga dan gewoon naar een goede spuiterij. Dat kost wat, maar dan heb je ook echt wat!
Kijk hier maar eens naar:
viewtopic.php?t=3622
Dit is gedaan door een goede spuiter met goed gereedschap. Ik doe het NOOIT meer zelf!
Steven
Beste B Force,b_force schreef:Wat ik er mee wil ?
Speakers spuiten natuurlijk
Ik ken de compressor van die oud-huisgenoot, en daar kon je veel en veel strakker spuiten dan met een spuitbus.
Geen idee wat je daar voor nodig hebt.
Speedsmile schreef:Tuurlijk is dat waar, tegen zoveel ervaring kun je als hobbiest niet op. Ik heb 3 jaar terug vifa filligrans gespoten met compressor, maar met een normaal spuitpistool uit een standaard setje, de achterkant is vervolgens gerold. Het verschil is minimaal, maar leuk en leerzaam is het wel :>.thefinlux schreef:Niet doen joh. Zonde van je geld.
Als je goed wilt kunnen spuiten, moet je veel meer hebben dan alleen een pistool en een compressor. Het resultaat zal nooit beter zijn dan wanneer je e.e.a. rolt. Stof blijft gewoon een groot probleem...
Als je je projecten echt mooi wil (laten) afwerken, ga dan gewoon naar een goede spuiterij. Dat kost wat, maar dan heb je ook echt wat!
Kijk hier maar eens naar:
viewtopic.php?t=3622
Dit is gedaan door een goede spuiter met goed gereedschap. Ik doe het NOOIT meer zelf!
Steven
Voor kleine 'goedkope' projecten is het echter niet te doen om ze naar een spuiterij te brengen.
En dat is precies waar ik nu ook mee bezig ben (en de reden om me toch maar eens aan te melden hier :>), maar nu vraag ik me af hoeveel winst je haalt uit het kopen van een iets beter pistool, een redelijke compressor hebben we toch staan. Ik denk dan niet aan een SATA pistool van >200euro maar aan iets van <100 euro.
BV dit: http://www.nonpaints.com/index.html?lan ... =d216.html
Een kleine google sessie onthulde dat dit pistool in de rest van europa voor rond de 80 euro over de toonbank gaat.
Bedankt voor de reacties richard, ik denk dat dit voor veel mensen al verhelderend heeft gewerkt, ik ga me in iedergeval nog wat verder inlezen,richardkrol schreef:Speedsmile,
Ik haal niet voor niets een RP pistool aan........dan heb je the best of both worlds - niet je hele garage volhangen met nevel en een acceptabel luchtverbruik.
Met de mini kan je trouwens geen grote vlakken spuiten, is bedoeld voor het retoucheren van kleine schade plekjes in de carroserie wereld. Is eventueel ook in te zetten in de modelbouw wereld maar niet om speakers van een meter hoog te spuiten..
Gr,
Richard