Tweeter en midden "dempen"
Geplaatst: vr 13 jul 2007, 2:47
Goedenacht.
Ik heb een vraag mbt. tot mijn filter.
Ik ben een laag freak en heb vandaag x-overs gekocht (visaton HW 3/12 NG)
maar nou vroeg ik me af of het mid en hoog misschien te 'dempen' is. Ben geen echte audiofiel, maar ik weet dat bij een aantal 2-weg audio x-overs er soms een -2dB of -4db uitgang naast de normale tweeter uitgang zit.
Is dit met redelijke eenvoud zelf te maken door bv. een soort van weerstand ofzo? Graag advies en alvast bedankt!
Ik heb een vraag mbt. tot mijn filter.
Ik ben een laag freak en heb vandaag x-overs gekocht (visaton HW 3/12 NG)
maar nou vroeg ik me af of het mid en hoog misschien te 'dempen' is. Ben geen echte audiofiel, maar ik weet dat bij een aantal 2-weg audio x-overs er soms een -2dB of -4db uitgang naast de normale tweeter uitgang zit.
Is dit met redelijke eenvoud zelf te maken door bv. een soort van weerstand ofzo? Graag advies en alvast bedankt!