Pagina 1 van 1

Noob...

Geplaatst: zo 08 jul 2007, 18:23
door BBStijn
Zou er iemand mij de werking van actieve/passieve filters kunnen uitleggen? Het enige wat ik er tot nu toe uit heb kunnen opmaken is dat een condensator de hoge tonen doorlaat, en de spoel de lage...

Ik heb ook geprobeerd om in al die schema's een bepaalde structuur te kunnen zien, maar tot nu toe ben ik hier nog niet in geslaagd...

Alvast vreselijk bedankt!

Geplaatst: zo 08 jul 2007, 19:28
door nlmb
Kijk hier komt het concept boek om de hoek kijken. Want alles even uitleggen zit er niet in. Misschien dat je met deze links wat kennis kan opdoen.

http://www.carstereo.com/help2/Articles.cfm
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_crossover

p.s. dit had ik in 5 min gevonden, je kan ook zelf opzoek gaan.