Noob...

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
BBStijn
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 jul 2007, 15:24

Noob...

Bericht door BBStijn »

Zou er iemand mij de werking van actieve/passieve filters kunnen uitleggen? Het enige wat ik er tot nu toe uit heb kunnen opmaken is dat een condensator de hoge tonen doorlaat, en de spoel de lage...

Ik heb ook geprobeerd om in al die schema's een bepaalde structuur te kunnen zien, maar tot nu toe ben ik hier nog niet in geslaagd...

Alvast vreselijk bedankt!
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Kijk hier komt het concept boek om de hoek kijken. Want alles even uitleggen zit er niet in. Misschien dat je met deze links wat kennis kan opdoen.

http://www.carstereo.com/help2/Articles.cfm
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_crossover

p.s. dit had ik in 5 min gevonden, je kan ook zelf opzoek gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”