Pagina 1 van 1

wat doe je met 12 breedbanders ? Philips ?

Geplaatst: vr 29 jun 2007, 19:21
door bartsegers
Ik heb nog 12 breedbanders liggen, waar ik wel eens iets leuks mee wil gaan doen.

Ik heb ze nog niet getest of aangesloten, maar aangezien de units nieuw zijn, heeft dat geen echte haast.

Ik heb echter totaal geen gegevens...

Het zijn philips AD70630/m8 units.

enige site die ik met google vind, geeft paar eigenschappen, maar de getoonde foto is dan weer fout :?

Of ze allemaal inzetbaar zijn weet ik eigenlijk niet. 12 bronnen die hetzelfde uitstralen gaat niet werken toch ?

Geplaatst: vr 29 jun 2007, 19:32
door Bertje
Zelf even de T&S opmeten?
Rob.

Geplaatst: vr 29 jun 2007, 20:39
door Henkjan
of ff wachten tot Sietse terug is van de camping, zou me tegenvallen als die niet ergens een oud datasheet heeft :lol:

Re: wat doe je met 12 breedbanders ? Philips ?

Geplaatst: vr 29 jun 2007, 21:36
door weidok
bartsegers schreef:
Ik heb nog 12 breedbanders liggen, waar ik wel eens iets leuks mee wil gaan doen.

Ik heb ze nog niet getest of aangesloten, maar aangezien de units nieuw zijn, heeft dat geen echte haast.

Ik heb echter totaal geen gegevens...

Het zijn philips AD70630/m8 units.

enige site die ik met google vind, geeft paar eigenschappen, maar de getoonde foto is dan weer fout :?

Of ze allemaal inzetbaar zijn weet ik eigenlijk niet. 12 bronnen die hetzelfde uitstralen gaat niet werken toch ?


deze

http://www.hupse.eu/radio/speakers/AD70630.htm


Of er veel parameters bekent zijn weet ik niet
Flipje heeft wel een boekwerkje uitgegeven met veel
gegevens over losse speakers ... wellicht heeft Sietse die
gegevens ik niet meer :)

Oudste folder van Philips die ik heb is van 1983..
toen was de 70630 als opgevolgd door de 70650
en 70652 serie....
de eerste 7 staat voor 7 inch ( 17 cm) ??

Heb hier een Remo gids uit 1984 met gegevens van de
AD 70652 fs=45 hz, 40 watt en 90 db
Afmetingen,belastbaarheid,rendement,fs, magneetsterkte, gewicht
en hoogte staan in de tabellen....
dus geen Vas, Ots,Qes, Qms Bl factor..

dus meten is weten denk ik...

Geplaatst: vr 29 jun 2007, 23:00
door Bertje
Stonden ze ook niet in die electronica jaarboekjes.?.zal 's even kijken.
[edit]helaas geen T&S van gevonden
Rob.

Geplaatst: za 30 jun 2007, 9:48
door Pascal-Janssen
Kijk eens hier staat hij tussen, zoveel info is het niet maar is beter als geen: Afbeelding

Greotjes,

Pascal

Geplaatst: za 30 jun 2007, 15:53
door bartsegers
Ik heb meneer John van de hupse site al gemeeld, en hij heeft daarom de units op de site geplaatst.

Echter is hij nog in afwachting van mijn foto´s daar de getoonde foto niet juist is.

het zijn inderdaad 7" breedbanders, echter met whizzer, de foto toont een kale unit.

Geplaatst: za 30 jun 2007, 20:31
door weidok
je zou zoiets kunnen proberen in een openbaffle

Afbeelding


linkje ontwerp

http://perso.orange.fr/jm.plantefeve/dipolex.html

of 4 breedbanders voor laag 2 naar voor en 2 naar achter stralend
en 2 voor midhoog 1 naar voor en 1 naar achter stralend :)

Wel een wild idee maar toch leuk :)

Geplaatst: zo 01 jul 2007, 22:59
door bartsegers
Ik zit eigenlijk met ietys in mijn maag, aangezien je meerdere full range bronnen hebt, gaat het zaakje dan niet erg interfereren ?

een open baffle heb ik nog nooit gebouwd trouwens :?

Geplaatst: ma 02 jul 2007, 10:36
door lepain
bartsegers schreef:
Ik zit eigenlijk met ietys in mijn maag, aangezien je meerdere full range bronnen hebt, gaat het zaakje dan niet erg interfereren ?

een open baffle heb ik nog nooit gebouwd trouwens :?
Ja. Tweetertje drbij?
Dat je nog nooit zoiets gebouwd hebt maakt het extra leuk lijkt me. :)