Pagina 1 van 1
peerless xxls10 met aluminium conus
Geplaatst: vr 15 jun 2007, 17:02
door ralf
ik kwam deze woofer tegen, weinig over te vinden
een xxls10 met aluminium conus
ik wil deze woofer in een kleine basreflexkast gaan gebruiken
kwam een 70 liter kast ontwerp tegen afgestemd op 27 hz
maar dat moet kleiner kunnen toch, een liter of 40
http://www.madisound.com/catalog/PDF/830951.pdf
Re: peerless xxls10 met aluminium conus
Geplaatst: vr 15 jun 2007, 17:12
door Martijn H
ralf schreef:ik kwam deze woofer tegen, weinig over te vinden
een xxls10 met aluminium conus
ik wil deze woofer in een kleine basreflexkast gaan gebruiken
kwam een 70 liter kast ontwerp tegen afgestemd op 27 hz
maar dat moet kleiner kunnen toch, een liter of 40
http://www.madisound.com/catalog/PDF/830951.pdf
Weet je toevallig of de 8ohm versies al aangeboden worden?
De nieuwe xxls serie zou volgens peerless minder vervormen dan de oude serie en hij loopt ook een stuk verder door in het mid. Op 27Hz afstemmen is wel hoog.. De woofer kan namelijk wel wat lager toch..
Geplaatst: vr 15 jun 2007, 17:22
door ralf
in winsId ingevoerd geeft het een afstemmfrequentie van 25,4 hz
in 43 liter, komt een beetje in de buurt van mijn wensen
denk wel dat er een stevige subamp aan moet komen
Geplaatst: vr 29 jun 2007, 11:37
door ralf
om toch binnen de 40 liter te blijven
39,3 liter kast, afstemming op 25,4 hz en een poort van 37,8 cm
en 7 cm diameter geeft een -6 db van 25 hz zonder bassboost, dus ruim onder de gewenste 30 hz
Geplaatst: vr 29 jun 2007, 12:02
door lepain
Een doorsnede van 7 cm is denk ik te weinig voor deze woofer. Weet ik wel zeker eigenlijk. Dat wordt hijgen, puffen, tsjoeken, en een beetje bas.
Geplaatst: vr 29 jun 2007, 12:04
door ralf
yep en dan wordt het een extreem lange poort
Geplaatst: vr 29 jun 2007, 13:28
door bartsegers
Passief membraan...?
Geplaatst: vr 29 jun 2007, 14:00
door ralf
denk dat dat het wel wordt