Beste mensen,
Ben bezig om filter van een speakerconcept uit de jaren 80 te redesignen.
Heb hem al aardig strak gekregen, maar een vervelende bult van 5dB rond de 1200Hz in de middentoon frequentiecurve krijg ik niet weg.
Rare is dat als ik een parallel notch filter ontwerp en deze plaats in de signaalweg van de twee middentoners (D'Appolito) er niets gebeurd (metingen met Hobbybox) Rara hoe kan dat?
Bult in frequentiecurve elimineren
Moderator: Beheerdersteam
-
D.A.R.R.Y.L.
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35
-
D.A.R.R.Y.L.
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35
Ik meet op 2 meter afstand, op de tweeter as.
De bult is er zowel op 0° als op 20°.
Ik heb ook gedacht aan baffle difractie, maar heb even twee extreem grote
mdf platen gebruikt om de baffle soort van infinite te maken. Idem, weer de bult. Ik zal anders eens curve posten uit hobbybox; meetpc staat in de box, dus ff usb-key-en naar de laptop
En meetopstelling kan het niet zijn, omdat ik reeds meerdere speakers heb afgestemd en gemeten, waar deze bult niet optrad (zegt niet alles natuurlijk; maar wel iets).
De bult is er zowel op 0° als op 20°.
Ik heb ook gedacht aan baffle difractie, maar heb even twee extreem grote
mdf platen gebruikt om de baffle soort van infinite te maken. Idem, weer de bult. Ik zal anders eens curve posten uit hobbybox; meetpc staat in de box, dus ff usb-key-en naar de laptop
En meetopstelling kan het niet zijn, omdat ik reeds meerdere speakers heb afgestemd en gemeten, waar deze bult niet optrad (zegt niet alles natuurlijk; maar wel iets).
