Gezocht: kleine, goedkope woofer met hoge SPL
Moderator: Beheerdersteam
Gezocht: kleine, goedkope woofer met hoge SPL
Ik wil een goedkope (~50E) maar toch behoorlijk presterende festivalversterker maken op basis van een auto accu en een AMP32PS van 41hz.
Ik heb nog een peerless WA10 tweetertje over die wat beschadigd is op de frontplaat. Een autoaccu moet ook nog wel gratis aan te komen zijn. AMP32 is 30 euro, dus dan hou ik 15-30 euro over voor een woofertje.
Eisen:
- tussen 15 en 30 euro
- hoge SPL/W
- liefst geschikt voor bass-reflex zodat ie wat punch kan geven
- Niet in te grote kast (<10l)
geluidskwaliteit is dus ondergeschikt gezien de functie (feestje bouwen en ander campingenoten wakker houden), maar natuurlijk mooi meegenomen als ie ook nog aardig klinkt.
Ik heb nog een peerless WA10 tweetertje over die wat beschadigd is op de frontplaat. Een autoaccu moet ook nog wel gratis aan te komen zijn. AMP32 is 30 euro, dus dan hou ik 15-30 euro over voor een woofertje.
Eisen:
- tussen 15 en 30 euro
- hoge SPL/W
- liefst geschikt voor bass-reflex zodat ie wat punch kan geven
- Niet in te grote kast (<10l)
geluidskwaliteit is dus ondergeschikt gezien de functie (feestje bouwen en ander campingenoten wakker houden), maar natuurlijk mooi meegenomen als ie ook nog aardig klinkt.
- bartsegers
Ah, ik kom er net achter dat mijn vraag lijkt op een vraag naar het produkt ipv naar advies. Maar dat maakt op zich ook niet uit hoor, als iemand wat leuks heeft wat voldoet aan de eisen dan kan dat natuurlijk ook.
@dre
Bedankt voor je aanbod, maar voor zover ik weet is zo'n koolstof accu slechts 1 keer te gebruiken en dat is me de reis of verzendkosten niet waard.
@bart
Laat maar weten wat je hebt en wat je ervoor vraagt!
@dre
Bedankt voor je aanbod, maar voor zover ik weet is zo'n koolstof accu slechts 1 keer te gebruiken en dat is me de reis of verzendkosten niet waard.
@bart
Laat maar weten wat je hebt en wat je ervoor vraagt!
Volgens mij bijt dat elkaar behoorlijk: klein, bas, hoge spl, goedkoop en in klein kastje gaan niet samen.
Als je al een tweetje hebt kun je naar de Visaton W130S kijken in 4 ohm. binnen budget en redelijke bas uit 10L. SPL is niet geweldig met iets van 86db of zo en dat wordt nog lager met het filter
Alternatief is een monacor breedbander SPH60X of voor jouw toepassing misschien de SPH64X (4ohm) Die vallen binnen budget, SPL is iets van 89db en als je geen tweet gebruikt verlies je niet zo veel in het filter. Eigenlijk zou je een compensatie netwerkje moeten gebruiken maar misschien kan het zonder. Kan in 10 L maar heeft beperkte xmax.
En natuurlijk nog 1000 andere luidsprekers die een mogelijkheid zijn
Als je al een tweetje hebt kun je naar de Visaton W130S kijken in 4 ohm. binnen budget en redelijke bas uit 10L. SPL is niet geweldig met iets van 86db of zo en dat wordt nog lager met het filter
Alternatief is een monacor breedbander SPH60X of voor jouw toepassing misschien de SPH64X (4ohm) Die vallen binnen budget, SPL is iets van 89db en als je geen tweet gebruikt verlies je niet zo veel in het filter. Eigenlijk zou je een compensatie netwerkje moeten gebruiken maar misschien kan het zonder. Kan in 10 L maar heeft beperkte xmax.
En natuurlijk nog 1000 andere luidsprekers die een mogelijkheid zijn
Het is inderdaad een hoop eisen voor een goedkoop basje, maar dat is ook de reden dat ik advies vraag....gelukkig heb je een goed advies gegeven 
Die Monacor SP60 is inderdaad wel wat. SPL is 90dB@1W, met twee units is dit 93dB. In een 10 liter bas-reflex boxje, heb je dan een F3 van 70Hz en een SPL van 103dB op 25W. Het blijft dan ook allemaal nog redelijk binnen de x-max, maar gezien zijn PA achtige looks (randen in de konus) zal ie waarschijnlijk ook nog wel iets hardere klappen kunnen opvangen.
Het budget is dan ook nog binnen de 30 euro.
Bedankt voor de tip!
Die Monacor SP60 is inderdaad wel wat. SPL is 90dB@1W, met twee units is dit 93dB. In een 10 liter bas-reflex boxje, heb je dan een F3 van 70Hz en een SPL van 103dB op 25W. Het blijft dan ook allemaal nog redelijk binnen de x-max, maar gezien zijn PA achtige looks (randen in de konus) zal ie waarschijnlijk ook nog wel iets hardere klappen kunnen opvangen.
Het budget is dan ook nog binnen de 30 euro.
Bedankt voor de tip!
- Soundexcel