Pagina 1 van 1
quad vs musical fidelity vs audio analogue
Geplaatst: do 03 mei 2007, 12:36
door mipo
Ik ben benieuwd naar klank- verschillen en overeenkomsten tussen versterkers van deze merken.
Ik denk hierbij aan quad 303/33, MF a 1/xa-1 en Audio Analogue Puccini/primo.
Graag reacties van ervaren gebruikers.
Geplaatst: vr 04 mei 2007, 20:49
door mipo
Ik denk dat ik met deze vraag beter thuis ben op het HEAR forum.
Helaas, want ik vind dat HIER veel meer positivisme heerst. Soit.
Geplaatst: vr 04 mei 2007, 23:51
door Wowly
Misschien dat op het HTForum wat meer expertise over deze jongens is?
Wowly
Geplaatst: za 05 mei 2007, 9:23
door KT88
www.audiofreaks.nl , het leukste audioforum (op ZBA na dan!)

Geplaatst: za 05 mei 2007, 11:45
door asterduc
Wowly schreef:Misschien dat op het HTForum wat meer expertise over deze jongens is?
Wowly
Expertise op HT forum?
Kantinepraat, okee. Maar kennis? nee, die ben ik daar met uitzondering van enkele bescheiden kenners nog niet teveel tegengekomen.
De topicstarter kan natuurlijk altijd eens proberen en hopen om er leerrijke replies uit te krijgen. Ik heb daar echter mijn twijfels bij.
Geplaatst: za 05 mei 2007, 12:15
door SSassen
Ik kan wat Ed zojuist beschreven heeft alleen maar beamen, gezellig keuvelen over kabels en CD-pennen kan je daar prima, maar kennis van zaken is daar schaars.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geplaatst: za 05 mei 2007, 12:54
door 4-weg
Het is altijd weer de nuancering, hè.
Als ik de vraagstelling van de topicstarter goed vertaal dan heeft hij het over klankverschillen tussen de onderlinge versterkers.
Als ik dit forum op z'n juiste waarde schat dan zijn er behoorlijk wat elektronici met als hobby audio en die vanuit hun parate technische kennisniveau een bepaald doel dan wel klank nastreven.
Op andersoortige fora met ook als hobby de audio heeft, de klankbeleving, veelal als basis de weergave van de muziek en wordt niet vanuit de techniek geredeneerd.
Dus waar ligt de invalshoek, toch. Als iedereen maar zijn of haar doel bereikt.
Geplaatst: di 20 nov 2007, 15:41
door romeo
Niet meer zo actueel misschien, maar ik heb de overstap van een Quad 33/303 naar een Audio Analogue Puccini SE gemaakt een paar jaren geleden, dus ik heb vergelijk. Nog steeds trouwens, want ik kan geen afstand doen van de Quad's...
Mario
Geplaatst: di 20 nov 2007, 19:55
door bunky
Ga je mond spoelen! A.U.B.

Re: quad vs musical fidelity vs audio analogue
Geplaatst: di 20 nov 2007, 20:00
door bunky
mipo schreef:Ik ben benieuwd naar klank- verschillen en overeenkomsten tussen versterkers van deze merken.
Ik denk hierbij aan quad 303/33, MF a 1/xa-1 en Audio Analogue Puccini/primo.
Graag reacties van ervaren gebruikers.
Ik zou er ook een luidspreker bij kiezen om een "objectief" vergelijk te maken.
Geplaatst: di 20 nov 2007, 20:41
door Digidoo
Waarom zegt nou niemand, juist op dit form *zucht*

, dat versterkers niet klinken!!!
Pas als je ze laat vallen of het een of andere component opblaast...

Geplaatst: di 20 nov 2007, 22:46
door KT88
Digidoo schreef:Waarom zegt nou niemand, juist op dit form *zucht*

, dat versterkers niet klinken!!!
Pas als je ze laat vallen of het een of andere component opblaast...

Hmmmm...............
