Hoi, ik ben al een tijdje de gelukkige bezitter van bovengenoemd apparaat, tot grote tevredenheid.
Maar sinds kort begint het ding apekuren te vertonen bij het afspelen van DL dvd's. Er zijn er maar heel weinig die hij echt aanpakt, en vaak na verscheidene keren proberen. Dit gaat gepaard met het gekende en gevreesde boodschapje dat hij de disk niet kan lezen (komt neer op het
De lens had ik al een paar keer met alcohol mooigemaakt, maar dit heeft heel weinig effect.
Nu heb ik op ebay een new in the box vervangings optisch blok gekocht, en dacht dit gewoon in te bouwen, te calibreren in het service menu, en klaar is kees.
However, na het inbouwen van de nieuwe laserblock, en het runnen van de auto-calibratie, loopt het geval al vast op de focus-test, waar de oude laser nog glansrijk doorkomt.
Heeft hier iemand ervaring mee, vergeet ik iets ? In de service manual staat er maar weinig wat te doen bij vervanging van het blok, wel staat gans het calibratieproces beschreven maar persoonlijk vind ik de uitleg ook niet echt uigebreid.
Moet ik met het ding dan toch naar het sony service center, of kan iemand helpen ? Of ligt het probleem niet eens bij het laserblock, maar bv een bepaalde servo die niet meer meewil ?
Sony DVP-NS900V heeft moeite met DL DVD's
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Zit er op het nieuwe optische blok niet toevallig een draadbrugje over de laserdiode? (dit wordt vaker gedaan om die te beschermen tegen bv statische elektriciteit)
Btw, schoonmaken van je lens met alcohol is niet altijd verstandig, dit kan namelijk in sommige gevallen de coating oplossen. Beter dus om iets minder agressiefs te gebruiken. (Bv water met een sopje)
Groetjes,
Martin
Btw, schoonmaken van je lens met alcohol is niet altijd verstandig, dit kan namelijk in sommige gevallen de coating oplossen. Beter dus om iets minder agressiefs te gebruiken. (Bv water met een sopje)
Groetjes,
Martin