microfoon technieken
Geplaatst: ma 09 apr 2007, 20:59
zeg,
sinds ik met de bouw van de Betonnix http://home.hetnet.nl/~bianca-kl/de_ke_betonnix_230.htm klaar ben heb ik een tweede hobby.
ik knutsel wat met grensvlak microfoons om zodoende mijn favoriete concerten op te nemen.
hier staat al wat over de projectjes: http://home.hetnet.nl/~bianca-kl/Opnemen.htm
http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=9254
op dit moment ben ik erg bezig met het monteren van diverse baffles om zodoende de richtingsgevoeligheid en het frequenties spectrum wat te beinvloeden.
hier lees je er nog veel meer over wat je zoal met grensvlakmicrofoons kan doen.: http://www.crownaudio.com/pdf/mics/127089.pdf
wat mij steeds weer opvalt is dat er heel veel overeenkomsten zijn tussen luidsprekers en microfoons.
als het gaat over richtingsgevoeligheid
of over de baffles waar je ze in plaatst,
vandaar dat ik op dit forum dit topic open.
misschien zijn er hier mensen met leuke ideeen of ingevingen.
ik ben benieuwd....
Groeten Erik
sinds ik met de bouw van de Betonnix http://home.hetnet.nl/~bianca-kl/de_ke_betonnix_230.htm klaar ben heb ik een tweede hobby.
ik knutsel wat met grensvlak microfoons om zodoende mijn favoriete concerten op te nemen.
hier staat al wat over de projectjes: http://home.hetnet.nl/~bianca-kl/Opnemen.htm
http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=9254
op dit moment ben ik erg bezig met het monteren van diverse baffles om zodoende de richtingsgevoeligheid en het frequenties spectrum wat te beinvloeden.
hier lees je er nog veel meer over wat je zoal met grensvlakmicrofoons kan doen.: http://www.crownaudio.com/pdf/mics/127089.pdf
wat mij steeds weer opvalt is dat er heel veel overeenkomsten zijn tussen luidsprekers en microfoons.
als het gaat over richtingsgevoeligheid
of over de baffles waar je ze in plaatst,
vandaar dat ik op dit forum dit topic open.
misschien zijn er hier mensen met leuke ideeen of ingevingen.
ik ben benieuwd....
Groeten Erik