Visaton VOX 253MHT waar te beluisteren?
Moderator: Beheerdersteam
Visaton VOX 253MHT waar te beluisteren?
Hallo allemaal,
Ik ben eens aan het rond kijken voor een paar nieuwe zelfbouw zuilen, en mijn oog is gevallen op de Visaton VOX 253 MHT.
Echter ik kan deze niet vinden op de websites van de speaker zelfbouw winkels. Weet iemand toevallig een winkel waar ze staan opgesteld?
mvg,
Johan
Ik ben eens aan het rond kijken voor een paar nieuwe zelfbouw zuilen, en mijn oog is gevallen op de Visaton VOX 253 MHT.
Echter ik kan deze niet vinden op de websites van de speaker zelfbouw winkels. Weet iemand toevallig een winkel waar ze staan opgesteld?
mvg,
Johan
Vinden stelt niks voor, gewoon de route opzoeken en uitprinten (vooral een plattegrondje) en klaar. Mij is dat ook gelukt.hovingtim schreef:Suc6 met vinden van het pandje. Het is nou eenmaal niet meteen zo aan de eerste de beste straat in oss. Gaan met het openbaar vervoer is misschien nog wel het makkelijkste. Het is +/- 10 minuten lopen vanaf het station.
Groeten Mark
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Yeh rightmarkje schreef:Vinden stelt niks voor, gewoon de route opzoeken en uitprinten (vooral een plattegrondje) en klaar. Mij is dat ook gelukt.
Maar de volgende keer denk ik dat ik het in een keer ga vinden
Ik woon persoonlijk in Wijchen en dus 2 stations van oss verwijdert. Heb de 1e keer gewoon de tom tom mee genomen en een mooie looproute laten berekenen. Dit heeft me toen geholpen om het in 1x te vinden. Met de auto lijkt het me een criem om het te vinden. Het ligt in iedergeval een beetje achteraf. Maar dat maakt voor de kwaliteit en de klant vriendelijkheid niets uit 
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Zeker naar toe gaan!
Van ieder bezoek aan zo'n kwaliteitszaak wordt je zeer veel wijzer. Waarschuwing: de kans is groot dat als je er weer weg gaat je iets nog veel mooiers hebt gehoord dan dat je in gedachten had toen je er naar toe ging.....
Neem er wel de tijd voor; 2 uur is niets......
Leuk concept de VOX253. Ook ik zet mijn woofer in als side fire unit:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=3514
Van ieder bezoek aan zo'n kwaliteitszaak wordt je zeer veel wijzer. Waarschuwing: de kans is groot dat als je er weer weg gaat je iets nog veel mooiers hebt gehoord dan dat je in gedachten had toen je er naar toe ging.....
Neem er wel de tijd voor; 2 uur is niets......
Leuk concept de VOX253. Ook ik zet mijn woofer in als side fire unit:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=3514
Beste Johan,Hallo allemaal,
Ik ben eens aan het rond kijken voor een paar nieuwe zelfbouw zuilen, en mijn oog is gevallen op de Visaton VOX 253 MHT.
Echter ik kan deze niet vinden op de websites van de speaker zelfbouw winkels. Weet iemand toevallig een winkel waar ze staan opgesteld?
mvg,
Johan
Goede keuze die Visaton vox 253 MHT, ik heb ze namenlijk zelf ook en ze bevallen me uitstekend! Ik vind dat ze een strakke weergave hebben en transparant klinken. De vox van mij heet een ribbon tweeter en die jij bedoeld met een gewone tweeter, daarom heet die van mij 253MTI.
Mvg.
Andries van Aarsen.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik heb ooit naar de VOX200 met TI100's en de VOX251 met AL130's geluisterd. Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de VOX200, deze klonk iets verfijnder. De VOX251 had wat meer power, maar was minder in balans.voodooless schreef:Zowel MHT als de MTI versie hebben de ribbon tweeter.
De MHT gebruik de AL130 als mid, en de MTI de TI100. Als ik moest kiezen zou ik denk ik de TI versie nemen, want die units zijn erg hoog aangeschreven. Maar de AL130 eigenlijk ook, dus van beiden zul je veel plezier hebben.
Wel denk ik dat dit ook voor een groot deel aan het filter lag, maar als je voor een kant en klare kit ga zou ik de versie met TI100's nemen.
Waarschijnlijk als de klank mij bevalt, en ik ze gaan bouwen, zal het geen kit worden.
Ik zit er aan te denken om de TIW250 XS in een gesloten compartiment te zetten, en de gehele speaker actief te filteren.
Maar goed zo ver is het allemaal nog niet, dit is slechts orientatie op een volgend project. Eerst maar eens zorgen dat het huidige project afkomt
Waarschijnlijk wordt dit zomervakantie werk.
De MHT heeft inderdaad ook die ribbontweeter, dit lijkt mij erg mooi aangezien het waarschijnlijk mijn Klipsch speakers zal vervangen, welke mij ook erg aanspreken vanwege het gedetailleerde hoog.
Ik zit er aan te denken om de TIW250 XS in een gesloten compartiment te zetten, en de gehele speaker actief te filteren.
Maar goed zo ver is het allemaal nog niet, dit is slechts orientatie op een volgend project. Eerst maar eens zorgen dat het huidige project afkomt
Waarschijnlijk wordt dit zomervakantie werk.
De MHT heeft inderdaad ook die ribbontweeter, dit lijkt mij erg mooi aangezien het waarschijnlijk mijn Klipsch speakers zal vervangen, welke mij ook erg aanspreken vanwege het gedetailleerde hoog.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Je kunt trouwens ook de kasten compleet kopen: http://www.cnc-boxenprofis.de/pd-209162 ... egoryId=56
Helemaal netjes ge CNC't
Helemaal netjes ge CNC't
Dan is de fun er toch ook snel afvoodooless schreef:Je kunt trouwens ook de kasten compleet kopen: http://www.cnc-boxenprofis.de/pd-209162 ... egoryId=56
Helemaal netjes ge CNC't
