Pagina 1 van 1
Scheidingsfrequentie NEO3 6dB/oct
Geplaatst: zo 08 apr 2007, 14:22
door roelof.audio
Iemand een idee vanaf welke scheidingsfrequentie de neo3 in te zetten is met een 6dB/oct filter?
http://www.gr-research.com/pdf/NEO3.pdf
Geplaatst: zo 08 apr 2007, 14:38
door Edo
Ik zou rond de 3000Hz gaan zitten.
[/quote]
Geplaatst: zo 08 apr 2007, 14:40
door richard
De belastbaarheid is niet al te groot, ik zo niet te laag gaan. Maar het is in eerste instantie afhankelijk met welke middentoner hij wordt gecombineerd, de afmetingen van je luisterruimte en het luisterniveau wat je doorgaans prettig vindt om te gebruiken.
Geplaatst: zo 08 apr 2007, 14:58
door roelof.audio
Ja luisterniveau is idd het belangerijkst. 3kHz lijkt me wat krap. Ik wil hem gaan gebruiken i.c.m een Fostex FE126 zodat ze allebij 6dB/oct gefiltert kunnen worden. Zelf zat ik te denken aan 6kHz, dan licht de scheidingfequentie mooi buiten het belangerijkste gebied.....
Geplaatst: zo 08 apr 2007, 16:32
door Roland
Hoi
Ik heb ervaring met die neo 3, met zon kleine "bas" kan de neo 3 makkelijk 2000 hz met 6 dB aan. Ik schat dat die Fostex eerder aan zijn limiet zit.
De vervorming van de neo neemt onder de 2000hz nauwelijks toe, in tegenstelling tot de meeste andere magnetotaten is ie dus erg laag inzetbaar.
Groet Roland