Scheidingsfrequentie NEO3 6dB/oct

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
roelof.audio
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 apr 2007, 23:04
Locatie: enschede

Scheidingsfrequentie NEO3 6dB/oct

Bericht door roelof.audio »

Iemand een idee vanaf welke scheidingsfrequentie de neo3 in te zetten is met een 6dB/oct filter?

http://www.gr-research.com/pdf/NEO3.pdf
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik zou rond de 3000Hz gaan zitten.
[/quote]
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

De belastbaarheid is niet al te groot, ik zo niet te laag gaan. Maar het is in eerste instantie afhankelijk met welke middentoner hij wordt gecombineerd, de afmetingen van je luisterruimte en het luisterniveau wat je doorgaans prettig vindt om te gebruiken.
roelof.audio
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 apr 2007, 23:04
Locatie: enschede

Bericht door roelof.audio »

Ja luisterniveau is idd het belangerijkst. 3kHz lijkt me wat krap. Ik wil hem gaan gebruiken i.c.m een Fostex FE126 zodat ze allebij 6dB/oct gefiltert kunnen worden. Zelf zat ik te denken aan 6kHz, dan licht de scheidingfequentie mooi buiten het belangerijkste gebied.....
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Ik heb ervaring met die neo 3, met zon kleine "bas" kan de neo 3 makkelijk 2000 hz met 6 dB aan. Ik schat dat die Fostex eerder aan zijn limiet zit.

De vervorming van de neo neemt onder de 2000hz nauwelijks toe, in tegenstelling tot de meeste andere magnetotaten is ie dus erg laag inzetbaar.

Groet Roland
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”