Kef B110 kloon?
Moderator: Beheerdersteam
-
pulsie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Kef B110 kloon?
Onlangs kon ik een 2 tal Wharfedale woofertjes van iemand overnemen die werden aangeprijst als B110 vervangers. Als ik ze zo bekijk lijken ze er inderdaad verdacht veel op.
Zijn er hier op het forum mensen die deze woofertjes kennen? Zijn deze voor Wharfedale door Kef gemaakt?
Is de B110 nog steeds een goede driver om te gebruiken of is er tegenwoordig veel beter (betaalbaar) spul te koop?
Gr. Pulsie
Zijn er hier op het forum mensen die deze woofertjes kennen? Zijn deze voor Wharfedale door Kef gemaakt?
Is de B110 nog steeds een goede driver om te gebruiken of is er tegenwoordig veel beter (betaalbaar) spul te koop?
Gr. Pulsie
Re: Kef B110 kloon?
Ik geloof niet dat KEF deze woofers heeft gemaakt, er zijn te veel verschillen (ook al zijn ze vrij subtiel) met de KEF B110 units.pulsie schreef:Zijn deze voor Wharfedale door Kef gemaakt?
Overigens is er wel een link tussen KEF en Wharfedale ... Raymond Cooke, hij is ooit directeur van Wharfedale geweest en heeft daar samengewerkt met Gilbert Briggs. Later heeft hij KEF opgericht.
Hier een leuk stukje over meneer Cooke (Dudly Harwood wordt hier ook nog genoemd, die meneer van de Harbeth luidsprekers
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
ik heb hier kef monitors staan, en ze zien er ook net ietsjes anders uit (vooral de stof kap en ophanging)
geen idee of ze hetzelfde zullen zijn, gok van niet, hoewel sp1003 wel een kef nummer is.
Het ziet er wel aardig uit, en ik denk dat je er best iets leuks van kan brouwen, mits je parameters hebt.
geen idee of ze hetzelfde zullen zijn, gok van niet, hoewel sp1003 wel een kef nummer is.
Het ziet er wel aardig uit, en ik denk dat je er best iets leuks van kan brouwen, mits je parameters hebt.
-
pulsie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Mm, it looks like a 5" Wharfedale unit sourced from the far East, available on EPay.richard schreef:Linkje naar een vergelijkbare vraag: link
I have heard that some dealers have been stuffing these into KEF Cabinets and selling on the original B110s for extra £ & $! The Wharfedale unit will drop straight into the aperture for the B110 as it is the same size. The Thiele/Small parameters however are not!!!
Qms 2.70 - Qes 0.57 - Qts 0.47 - Mms 7.48 - Cms 1.05 - Vas 9.05 - Fs 56.77 Hz!
Richard, bedankt voor de link
Ik neem aan dat dit de parameters zijn van de Wharfedale? Wijkt inderdaad aardig af van van ik bij de Kef zie.
- Paul Jenner
- Contacteer:
Ha die Paul. long time not seen ... 
Nee, het is zeker geen B110. Naast een bredere rolrand was die ook nog eens gecoat met eoa kleverig goedje.
Het kan overigens best zijn dat bovenstaande Warfedale en de KEF B110 uit dezelfde fabriek komen, heel gebruilijk in die tijd, en dat het frame wel hetzelfde is.
Nee, het is zeker geen B110. Naast een bredere rolrand was die ook nog eens gecoat met eoa kleverig goedje.
Het kan overigens best zijn dat bovenstaande Warfedale en de KEF B110 uit dezelfde fabriek komen, heel gebruilijk in die tijd, en dat het frame wel hetzelfde is.
- Paul Jenner
- Contacteer: