Een ander soort zelfbouw

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
KoenVW

Een ander soort zelfbouw

Bericht door KoenVW »

Aangezien dit onder "Overige zelfbouw" valt dacht ik dat dit hier wel thuis hoorde, dit is de pc die ik vorige maand in elkaar gezet, ik dacht dat jullie het wel leuk vonden om te zien :)

Hier zijn 2 plaatjes:

http://www.techzine.nl/f/g/51284php1JHglh.JPG

http://www.techzine.nl/f/g/51284phpGgiOBa.JPG

En gamen maar, als jullie de specs willen weten zeg je het maar :twisted:
niels007

Bericht door niels007 »

Hmm wat te veel bling en veeeeeel te veel lawaai! :) in my (not so :-) ) humble opinion. Lelijk, maar geen bling en geen lawaai staat bij mij onder het bureau:

Click!

(heeft in ieder geval een hoger zelfbouw gehalte.. :))

Maar mijn pc staat in de 'luisterkamer' (en is tevens audio bron) dus elke ratelende harde schijf of zoemende ventilator is er 1 teveel..
KoenVW

Bericht door KoenVW »

haha, zo veel lawaai komt er nou ook weet niet uit, normaal zit er nog een plexiglas deurtje in de zijkant, maar die had er voor de foto's even uit gehaald. wel leuk die pc die jij hebt gebouwd, en dan toch nog een beetje de luidspreker kant op gaan met dat pritex :P maar wel slim bedacht, het zal wel goed helpen tegen het ratelen van de harde schijf. mijn schijven zijn redelijk stil dus ik heb er niet zo heel veel last van. trouwens ik heb bijna altijd muziek op staan dus ik hoor er zowizo geen last van :lol:
niels007

Bericht door niels007 »

Dat is ook zo hoor.. Je hebt met Zalman spullen i.i.g. een flinke stap gemaakt en je moet behoorlijk doorgedraaid zijn (zoals ik) om een eigen kast te bouwen. :)

Het is nu zo erg dat ik bij het horen van Zalman een soort 'Bose' blik trek.. :)

Wat voor cpu en videokaart zitten erin?
KoenVW

Bericht door KoenVW »

dit zit er zo'n beetje in:

AMD Athlon 64 X2 dual core proccesor, van 2 Ghz overgeklokt naar 2.5 Ghz

1024 MB Kingston hyperX in dual channel opstelling

Een XFX 7600 GT 256 mb, en dan de overklokte versie

en 2 western digital schijven van 150 GB , en die draaien in RAID 0

Dat is het zo'n beetje, ik ga maar niet te ver in de details want dan krijgen mensen hier last van hoofdpijn :D

Of zitten hier veel ict'ers?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Wijst naar z'n signature -->

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

SoCoM schreef:
ict-er. zoekende naar leuke baan...
niels007

Bericht door niels007 »

Het is idd zonde om een moderne CPU niet te overclocken. Bijna altijd haal je de prestaties van het (bijna) top model voor een fractie van de prijs!

Ik heb een sempron64, eigenlijk een gewone AMD64 met wat minder cache, die in principe prima van 1.8 naar 2.7ghz gaat. Volgens wat cpu tests zitten we dan echt nog een stukkie boven de '4000+' of FX55 / 57..

Het mooiste verhaal was wel mijn oude spul:
- Duron 1400 (goede versie eigenlijk Athlon xp tbred b, druppeltje zilverspul en de cache werd teruggetoverd.. Voor 25 euro! (werkte bij de pc shop en het ding was net uit het assortiment. Deed 2.5ghz.

- Abit NF7-s, lag goed bij de tweakers. Opruimbak 15 euro.. Defect? viel mee, ander bios batterijtje en hij was prima..

Ik heb ruim 100 euro ontvangen toen ik dit spul verkocht, nog nieteens zo HEEL lang geleden. Samen met m'n oude CRT en nog een oude Geforce2 heb ik eigenlijk met 'winst' m'n pc dus ge-up-grade naar een sneller en stiller geheel! :D
Fabian
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Hier een Apple PowerMac G5 QUAD
- 2x dualcore 2.5 Ghz IBM G5 processoren
- 4x 1GB DDR2 ECC
- 1x raptor 74GB 1X 500GB samsung
- Pioneer 16X DVD DL
- nVidia 6800 ULTRA
- ESI geluidskaartje
- bluetooth 2.0 ED + airport
- 2x Samsung 226BW 22inch TFT
- 1x wacom A5 WIDE

en nog wat randspulletjes
Macsel

Bericht door Macsel »

@Fabian: het echte werk, leuke setup...

Misschien een beetje off-topic in de showcase rubriek want het heeft niet zoveel met audio te maken (hoewel). Mijn setup:
Afbeelding
De fans hoor je alleen als de audio uit staat en de machine echt moet werken. Verder is ie stil.
Even voor de mensen die deze Apple niet kennen:
20" Imac, Intel Core2Duo 2,16 Ghz processor, 2GB intern geheugen, 250Gb harde schijf en natuurlijk een dubbel-laags DVD+/-brander
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Hmm. Mijn PC begint echt oud te worden en ik ben daarom ook veel op tweakers aan het kijken wat ik nu het beste kan gaan doen om weer 3 jaar zoet te zijn.

Ik bouw 'm natuurlijk zelf, maar ik denk niet dat ik een houtenkast in elkaar ga zetten. Liever een mooie Antec Sonata II ofzo...

Specs zal ik verder hier niet dumpen. Ik ga 'm hopelijk na de zomer bouwen.
Fabian
Contacteer:

Bericht door Fabian »

@macsel
Ook leuk zo'n iMac, heb hier nog een iMac G5 iSight staan ook een 20 incher maar die werd toch iets te traag voor mijn grafische en video/audio werkzaamheden. Was dus blij dat ik een QUAD kon kopen voor niet al te veel :D

die macmini met die iomega/lacie is dat een intel of een ppc :O zoek zelf nog zoiets als fileservertje ook :P
Jasper Joppe Geers

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Ik werk nog steeds met een G4 Mirrored drive model, 1 ghz processor.
Sinds een tijdje heb ik er een 23 inch scherm aan hangen, en heb ik een verdomd goede reden om lekker te sparen voor een vette G5! :)
Fabian
Contacteer:

Bericht door Fabian »

dat is zeker een reden ja ! Heb hier ook nog een iBook G4 12" 1 Ghz 1.5 GB 30 GB staan .... uit 2003 :) als een zonnetje nog steeds... maar helaas wel beetje te traag voor serato scratch dus ik ga voor een MacBook Pro denk ik
Gesloten