bevesteging materialen speakers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Mischa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:33
Locatie: loppersum

bevesteging materialen speakers

Bericht door Mischa »

Iedereen kent wel de setjes t-nuts met zwarte m4/m5 boutjes van b.v. speaker en co .. Maar nu wil ik iets anders . Ik zoek een groothandel/winkel die een ruime keuze heeft aan zwarte bouten inbus/verzonken etc.

Kan echt niks vinden op het net en bij de bouwmarkten is ook niks te vinden .

Weet iemand een adres ?

thanks in advance
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

In de bevestigingstechniek zijn zwarte bouten gewone onbehandelde stalen bouten. Niet echt mooi en duurzaam. Zelf gebruik ik ook wel zwart geschilderde gegalvaniseerde (inbus)bouten.

Een grote groothandel is: Fabory
Mischa
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:33
Locatie: loppersum

Bericht door Mischa »

zelf zwart maken lijkt me nix 1 keer vast zetten en het springt los . De link die je stuurde ken ik hebben helemaal nix m5 zwart , en met zwart bedoel ik een mooie gladde coating niet ruw staal
patrickszzz
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 03 nov 2004, 20:37

Bericht door patrickszzz »

Conrad verkoopt ook zwarte inbusschroeven voor luidsprekerbevestiging.
€ 6,95 voor 24 stuks
Martijn
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 0:03

Bericht door Martijn »

Ik heb het laatst zwarte 4 en 5mm inbusboutjes gehaald bij
Bo-mij. Bo-mij is de ijzerwarenverkoop van de bekende Bo-rent.
Had ze op voorraad en stukken goedkoper dan bv. Conrad.

Gr,
Martijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ikhaal ze gewoon bij de Fixet in t dorp
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

Ik persoonlijk geef de voorkeur aan rvs en dat bestel ik idd bij fabory. En ik gebruik geen inslagmoeren, maar inschroefmoeren. Daarbij hoef je niet elke twee weken je boutjes opnieuw aan te draaien zoals bij inslagmoeren.

Ik heb trouwens in het verleden wel schroeven met zwarte verf behandeld. Dat was heel snel drogende verf (minuten) uit de autoindustrie. Kop van de schroef heel goed ontvetten en dan even in de verf dopen. Ik kon meerdere keren de schroef los en vastdraaien zonder dat de verf beschadigde. Het is dus zeker een goeie oplossing als je je favoriete schroef niet in het zwart kan vinden :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”