Niveauverschil L+R op lagere volumes

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mikekiwi
Contacteer:

Niveauverschil L+R op lagere volumes

Bericht door mikekiwi »

Ik ben erachtergekomen dat mijn versterker (Creek CAS4140) op de lagere volumes het rechterkanaal minder hard geluid geeft dan het linkerkanaal. Je hoort rechts dus wel wat, maar heel zacht. Pas bij het 3e klikje normaliseert het weer.
En laat ik nu net vaak op standje 2 luisteren (lekker zacht tijdens het werken). Heb hieronder wat foto's geplaatst (geen idee of het nodig is, maar dan staan ze er maar), iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en of het eenvoudig op te lossen is?

Afbeelding

Afbeelding

Linkerknop (de grootste) is dus de volumeknop...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mikekiwi op vr 23 mar 2007, 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
markje

Bericht door markje »

Als het alleen is bij lage volumes is het hoogstwaarschijnlijk de ongelijkheid in je potmeter. Kun je alleen oplossen door een andere potmeter of een stappenschakelaar.

Groeten Mark
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Om jezelf die hassle te besparen (een Alps of Noble gesloten gaat niet passen in de Creek) kun je een verzwakkernetwerkje aanbrengen voor de potmeter.
Eventueel uitschakelbaar maken met een schakelaar (tape monitor schakelaar gebruiken bijvoorbeeld, wie tapet er nu nog?).

Of de Creek moet al een mute schakelaar aan boord hebben, weet ik niet meer.

Pot is 10k, dus neem iets van 15 k in serie en 15k in parallel, daarachter de potmeter.
Je moet nu de pot verder opendraaien voor hetzelfde volume, en dan kom je in een gebied waar de pot wat beter gelijk zal lopen.
mikekiwi
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

KT88 schreef:
Of de Creek moet al een mute schakelaar aan boord hebben, weet ik niet meer.
Ha! En het kan dan inderdaad soms zo simpel zijn... ;-) Voor die lage volumes gewoon de inderdaad aanwezige mute-knop gebruiken...

Fijn zo'n forum dat je soms aan die oplossingen helpt waar je zelf in de depressieve mood niet meer aan denkt... :wink:

Dank je hartelijk!!!
richard

Bericht door richard »

Zelf heb ik de 4140s2, die heeft last van hetzelfde euvel. Goed idee om de mute te gebruiken. Maar ondanks dit gebrek is het toch een fijn versterkertje.
Plaats reactie