afgeschermde speakers, ja of nee?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
jurriaan

afgeschermde speakers, ja of nee?

Bericht door jurriaan »

Van De Tangband W4-655 zijn 2 versies, een afgeschermde en een niet afgeschermde versie.
De afgeschermde versie heeft toch enkel nut als je de speakers direct op onder of naast de televisie plaatst? En maakt het dan nog uit of het een traditioneel beeldbuis, lcd of plasma scherm is?
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Een LCD zal er sowieso geen last van hebben..
Het gaat er bij gewone beeldbuizen (CRT) om dat de electronen die vanuit het kanon afgeschoten worden door middel van een magnetisch veld ergens op een bepaalde plaats op de voorkant van de beeldbuis terecht komen.. Als je nu een ander magnetisch veld aanbrengt zullen deze electroontjes niet op die plaats aankomen maar ergens anders. Hierdoor kan het beeld vervormen en verkleuren.
LCD wordt rechtstreeks op de pixel aangestuurd. Hier wordt niets met magnetisme gedaan.. Dus kun je er net zo veel naast zetten als je wil.. Wel kan een groot machnetisch veld de spoelen in je filter beinvloeden.. Afstand bewaren dus..

Kees
DualdudE
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

En m.b.t. de W655-A/SA, het schijnt dat de non-shielded versie meer laag geeft dan de shielded versie. Ik heb alleen de non-shielded dus het vergelijk kan ik niet maken. Heb m'n sticks (met W655-A) vrij dicht naast mn CRT-TV gehad, en had nergens last van. :)
jurriaan

Bericht door jurriaan »

Kees: afstand bewaren schrijf jij maar hebben we het dan over 20cm of 40? meer minder?

Tja meer laag uit de speaker. Ik heb ze nooit gehoord dus of de SA laag mist weet ik ook niet.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

20 cm lijkt me bij dit soort speakertje al wel voldoende.. Ik had mijn tv bovenop een Gallehus geparkeerd ivm ruimtegebrek. De enorme magneet van de woofer trok het beeld ca 3 graden scheef... dat was alles. Een gemiddelde steeksleutel bleef vast aan de kast hangen.. dus magnetisme genoeg..

Kees
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dat een niet afgeschermde unit meer laag geeft, is deels waar.
Afgeschermde units willen vaak ietsjes lager gaan in een kleiner kast.
Iig waqt vlakker lopen dan de niet-afgeschermde broer (of zus :P )

Kwestie van simuleren/meten hij het bij deze leuke tangband uitpakt.
Plaats reactie