Adire DPL12 zelf uit de US of A laten komen

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Jasper

Bericht door Jasper »

Jasper,

Wat (en hoe) ga je precies met die DPL12 doen?
Deze heb ik zelf al besteld uit de VS. Ik laat mijn ervaring (invoerkosten e.d.) wel weten zodra ik het pakket binnen heb.

gr
Jasper[/quote]
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ik bedoelde wat je ervan gaat bouwen. Een dipool of gewoon geslote/geventileerd?
Jasper

Bericht door Jasper »

He allemaal,

Ik heb de woofer binnen (al een weekje, maar was even vergeten te posten). De verz.kosten vielen uiteindelijk toch wel hoog uit. Ik kon kiezen tussen langzaam (6 weken) voor 40 dollar of airmail (5 dagen) voor 70 dollar. Heb dat laatste gekozen. In totaal was ik dus 220 dollar kwijt, zo'n 175 euro. Heb geen invoerrechten hoeven betalen, dus dat was weer een meevaller. Scheelt me dus honderd euro met in Duitsland of Belgie halen.

Ik ben overigens een gesloten kast van 50 liter aan het maken die waarschijnlijk dit weekend af komt. Ik heb op alle panelen loodbitumen geplakt en het geheel gevuld met BAF.
michiel

Bericht door michiel »

Jasper schreef:
Heb geen invoerrechten hoeven betalen, dus dat was weer een meevaller. Scheelt me dus honderd euro met in Duitsland of Belgie halen.
Dat had ik ook nog niet na een week... De rekening lag later op eens op de mat. :roll: Dus hou er rekening mee dat er nog wat achteraan kan komen!
ralf

Bericht door ralf »

ja ik heb ook pas een week later een rekening van 65 euro gehad voor een Shengya cd speler die ik uit China heb laten invliegen
totale kosten 450 dollar plus 65 euro voor een speler die gelijk is aan de
Vincent cd-s6
Jasper

Bericht door Jasper »

Nog even een update:

Ik weet niet of ik geluk heb gehad, maar ik heb nooit invoerrechten hoeven betalen. Het is nu ruim een maand later, dus ik denk dat ik die niet meer hoef te verwachten.
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Jasper schreef:
Nog even een update:

Ik weet niet of ik geluk heb gehad, maar ik heb nooit invoerrechten hoeven betalen. Het is nu ruim een maand later, dus ik denk dat ik die niet meer hoef te verwachten.
Dan heb je geluk gehad. Ik heb ook het geluk gehad met wat kabels een tijdje terug. De invoerrechten die ik nu had was voorgeschoten door DHL, dus moets bij afleveren gelijk betaald worden aan de deur....
Raymond

Bericht door Raymond »

Bij welke pakketdienst moest je een naheffing betalen?

Ik heb alleen ervaring met de fedex en de tpg voor zendingen waarover belasting betaald moest worden. Bij de Fedex werd ik gebeld over deze rechten en kon ik direct met een CC betalen (verder geen extra kosten, alleen invoer+btw). Bij de TPG was het betalen aan de postbode (op de rembours manier, ook alleen invoer+btw)

Ik heb van anderen over de UPS gehoord en dat was minder gunstig: daar kwamen ook nog eens administratie kosten van de UPS overheen. Ik let daarom bij bestellingen buiten de EU even goed op met welke pakketdienst het verstuurd wordt. Ik ben wat huiverig voor de UPS (en erg tevreden over de post, jammer dat ze daar in de US zulke slechte ervaringen mee hebben en dus niet graag met de post versturen :( )
Plaats reactie