Billigware, of: Wat de DPD zo door de deur schuift.
Moderator: Beheerdersteam
Billigware, of: Wat de DPD zo door de deur schuift.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
Ebay-Duitsland wordt momenteel overspoeld met dit soort aktieve subwoofertjes.
Ik zoek nog iets voor mijn studerende kinderen, dit is precies hun budget, helemaal als pa er meer besteld om de verzendkosten te drukken.
Het gebrek aan specificaties maakt me echter een beetje 'stützig'.
Waarschijnlijk zit er een 20 cm twincoil speakertje in en is die 80W RMS slechts 40W per kanaal aan 8 Ohm.
Wat denken jullie, gokje wagen?
Groeten, Jan.
Ebay-Duitsland wordt momenteel overspoeld met dit soort aktieve subwoofertjes.
Ik zoek nog iets voor mijn studerende kinderen, dit is precies hun budget, helemaal als pa er meer besteld om de verzendkosten te drukken.
Het gebrek aan specificaties maakt me echter een beetje 'stützig'.
Waarschijnlijk zit er een 20 cm twincoil speakertje in en is die 80W RMS slechts 40W per kanaal aan 8 Ohm.
Wat denken jullie, gokje wagen?
Groeten, Jan.
Laatst gewijzigd door pompebled op di 06 mar 2007, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
@Bart; yep, het signaal voor de satelieten bevat geen bas.
@mikekiwi ; ik heb er eentje spelen aan mijn surround i.p.v. de bandpass sub, die er normaliter aan hangt en ik moet zeggen het valt me niet tegen.
Er zit een 13,5 cm Peerles woofertje (enkele spreekspoel) met een enorme magneet in en die doet goed z'n best.
Ik ben nog aan het experimenteren met de goede plaats, tegen de muur klinkt het een beetje boemerig, vrijstaand is het behoorlijk strak.
De sub heeft een signaal detectie schakeling
Voor het geld is er niet tegen te bouwen.
Als ik in het weekend tijd heb, zal ik er eentje (verder) openschroeven en hier wat foto's plaatsen.
Groeten, Jan.
@mikekiwi ; ik heb er eentje spelen aan mijn surround i.p.v. de bandpass sub, die er normaliter aan hangt en ik moet zeggen het valt me niet tegen.
Er zit een 13,5 cm Peerles woofertje (enkele spreekspoel) met een enorme magneet in en die doet goed z'n best.
Ik ben nog aan het experimenteren met de goede plaats, tegen de muur klinkt het een beetje boemerig, vrijstaand is het behoorlijk strak.
De sub heeft een signaal detectie schakeling
Voor het geld is er niet tegen te bouwen.
Als ik in het weekend tijd heb, zal ik er eentje (verder) openschroeven en hier wat foto's plaatsen.
Groeten, Jan.
Laatst gewijzigd door pompebled op zo 11 mar 2007, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Je hoeft alleen maar dingen in te vullen en aan te klikken, daar valt niet zoveel aan te communiceren. De firma zit in Berlijn.mikekiwi schreef:Hartelijk dank, ik zal er ook meteen dan eentje gaan bestellen (of twee, je weet nooit...).
Hoe heb je gecommuniceerd? Engels of Duits? Wat waren de verzendkosten naar NL?
Voor de verzendkosten even onderaan de link in de eerste post kijken
(ik meende iets van € 14,90, plus €1,50 voor elk volgende item, dus hoe méér je besteld hoe voordeliger)
P.S.: waar wonen je ouders? Ik heb er eentje extra (voor mezelf) die zouden ze kunnen lenen om te zien/horen of het voldoet.
Groeten, Jan.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Als je met mijn moeder een nieuwe hifi-set gaat kopen, krijg je vanzelf dit soort termen te horen. "Wil wel geluid" , maar wil de speakers niet zien"; "nee, ik wil alles zwart...oh, is die afstandsbediening die erbij zit echt alleen in het zilver?". WAF is door mijn moeder uitgevonden...SARK schreef:Leuke contradictie in terminomikekiwi schreef:Ben ook wle benieuwd naar de prestaties...mijn ouders zoeken nog een enorm kleine subje voor in de hoek...
Heeft de sub een auto-schakeling? (aan op het moment dat er signaal wordt ontvangen ?).
Er staat nu een Mivoc-sub (40x30x35cm) en ik had hem nog niet aangesloten of er stond een plant op... Ik verdenk haar ervan zelfs ín de sub nog plantjes te kweken...
Maar goed, zo'n subje als dit kan makkelijk achter hun gordijn worden weggestopt, mama ook weer blij...
@pompebled: ze wonen bij Haarlem, dus is niet echt in de richting. Maar bedankt voor het aanbod! Ik denk dat ik er twee ga bestellen, kan zelf op de werkkamer straks ook wat ondersteuning in het laag gebruiken...En voor dit geld kan je je geen buil vallen.
Ik weet niet wat je totaal kwijt was maar die sub wordt voor € 85,00 bij www.karaoke-jo.nl aangeboden, hoe vaak gaat de prijs daar over de kop 
Ik heb voor drie subjes €83,60 betaald, inclusief verzendkosten...SARK schreef:Ik weet niet wat je totaal kwijt was maar die sub wordt voor € 85,00 bij www.karaoke-jo.nl aangeboden, hoe vaak gaat de prijs daar over de kop :roll:
Groeten, Jan.
Gistermiddag de subjes afgeleverd en aangesloten bij mijn spruiten.
Mijn dochter heeft een 5.1 receiver met instelbaar uitgangssinaal, dat zet het subje goed aan het werk, zeg.
Een volume testje plakte ons, op een kwart van de potmeterweg, al tegen de bank....
Bii m'n zoon de sub aan de audio-out van de TV gehangen, twee satelieten aan de speaker uitgangen van de sub en ook daar bleek het vermogen ruim voldoende voor z'n kleine flat (en die van de buren rondom...).
Groeten, Jan.
Mijn dochter heeft een 5.1 receiver met instelbaar uitgangssinaal, dat zet het subje goed aan het werk, zeg.
Een volume testje plakte ons, op een kwart van de potmeterweg, al tegen de bank....
Bii m'n zoon de sub aan de audio-out van de TV gehangen, twee satelieten aan de speaker uitgangen van de sub en ook daar bleek het vermogen ruim voldoende voor z'n kleine flat (en die van de buren rondom...).
Groeten, Jan.
Laatst gewijzigd door pompebled op ma 12 mar 2007, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Als je héél snel meet, is de buitendiameter van de korf iets van 18 cm, de konus is slechts 13,5 cm in diameter (gemeten op het midden van de rubber ophanging).bartsegers schreef:Waarom spreken ze in al die advertenties over een 20 cm woofer?
Komt dit feitelijk neer op een 13 cm opdondertje, of is het een wezenlijk andere woofer?
Die 20 cm verkoopt blijkbaar beter, of ze nemen de moeite niet om daadwerkelijk een duimstok ter hand te nemen en te meten...
Groeten, Jan.
Omdat deze week de versterker van mijn actief PC speaker setje (Creative I-Trigue 2.1) de geest heeft gegeven heb ik in een vlaag van zinsverbijstering ook even twee van die subjes gekocht op Ebay. 2 stuks + verzending was net geen 61€. Ben echt wel benieuwt naar de kwaliteit van die dingen.
Groeten
Groeten
De drie, die ik heb aangeschaft, draaien allemaal tot groot genoegen van de gebruikers.VT67 schreef:Omdat deze week de versterker van mijn actief PC speaker setje (Creative I-Trigue 2.1) de geest heeft gegeven heb ik in een vlaag van zinsverbijstering ook even twee van die subjes gekocht op Ebay. 2 stuks + verzending was net geen 61€. Ben echt wel benieuwt naar de kwaliteit van die dingen.
Groeten
De mijne hangt als (tijdelijke) vervanger van m'n bandpass sub aan het surround gebeuren en ik ben onder de indruk, wat zo'n klein speakertje presteert bij DVD, CD en films op tv (I Robot, gisteravond).
Groeten, Jan.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Waar kopen jullie de subwoofertjes?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
