Mooie powerswitch gezocht

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Mooie powerswitch gezocht

Bericht door Bart_M »

Hoi, wie weet er waar er mooie (zwarte) powerswiches te koop zijn? Ik wil er bij voorkeur een hebben met een ledje erin. Zoiets als dit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Conrad heeft een heel uitgebreid assortiment. Is vast wel een geschikt exemplaar te vinden.
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

bij Conrad vind ik deze

http://www.conrad.be/goto/?product=704455

is wel maar enkelpolig en niet geschikt voor netspanning :(

deze daarentegen schakelen wel netspanning maar hebben geen verlichting

http://www.conrad.be/goto/?product=702459
http://www.conrad.be/goto/?product=700666

misschien niet direct wat je zoekt :? maar deze heb ik voor mezelf bekeken en onthouden, ben zelf immers ook op zoek naar een dergelijke drukschakelaar, zal dit topic dus met genoegen volgen :wink:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dat een schakelaar niet geschikt is voor netspanning los je simpel op met een relais. Maar was de prijs van de eerste schakelaar je al opgevallen? :shock:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Bedankt voor de tips tot dusver.
De eerste schakelaar is idd iets wat ik zoek. Maar dan wel een blauw ledje :).
En als het even kan zonder het gebruik van een extra relais.

Tja de prijs... Het is maar 1 schakelaar en het maakt de amp wel helemaal af. Dus het kan er wel vanaf. ;)

Bart
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik kan me herinneren dat dergelijke schakelaartjes al een de revue gepasserd zijn op dit forum... Was 't niet bij Farnel dat ze die dingen hadden..
Ik heb ook al legio UcD kastjes gezien, hier, waar zo'n drukknopje op zat..
Met een klein beetje elctronica laat je zo'n schakelaartje kilowatten schakelen..

Kees
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik heb via onze zoekfunctie nog niets boven water gekregen.
Zal het nog eens proberen met Farnel als zoekwoord.
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Check this out!!
http://www.bulgin.co.uk/PDFs/CatNo82/Ca ... 05_Cat.pdf

En nu nog een dealer zoeken..

Kees
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Ja is idd eerder langs gekomen, was ik naar op zoek...

Gevonden bij hypex/webshop/switching material..... 8)

Én goedkoper dan de 49,50 (slechts....) van conrad

Ook als je op ebay zoekt naar bulgin en blue komt ie voorbij.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

http://cgi.ebay.nl/LED-Edelstahl-Taster ... dZViewItem
Nu nog kijken of hij ook in het zwart te krijgen is.

EDIT, helaas niet in het zwart...
Ik vind zo'n RVS knop geen gezicht op een zwarte kast. Of heeft iemand een voorbeeld gezien waar het wel mooi is?
Tenzij Kees een heel mooi opbouwplaatje kan maken. :twisted:
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

de 'Bulgin' schakelaars kunnen gewoon bij Farnell besteld worden
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Bart_M schreef:
Tenzij Kees een heel mooi opbouwplaatje kan maken. :twisted:
Wat had je in gedachte? een fraai stukje edelhout?? Of gewoon toolingplate-aluminium (heb ik vanaf 10mm dik) Of plexiglas Of Trespa (nah... nie zo mooi) Of koraal of .. of .. of..

Kees
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik weet niet wat er mooi zou staan bij mijn kastje.
Hij ziet er ongeveer zo uit als het plaatje waarbij de grijze rondje de kleine gaatjes zijn.

Heel strak dus, geen poespas.
Er zitten wel 2 gaatjes aan de voorkant, daar hebben ledjes in gezeten, maar die zijn er door de maker weer uit gehaald.

[brainstorm modus]
Ik zou de powerknop dus op een brede opbouwplaat kunnen zetten. Wellicht twee mooie VU meters?
[/brainstorm modus]
Bijlagen
l000.jpg
l000.jpg (9.41 KiB) 3457 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bart_M op ma 19 feb 2007, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Waar zitten die gaatjes (zelfs met mijn bril op zie ik ze niet op de foto). Andes zat ik te denken aan een cm dikke aluminium plaat van ca 5-7cm breed en over bijna de hele hoogte, met afgeschuinde kanten links en rechts, de drukknop in het midden onder of boven van die plaat en eventueel een ledje er boven of er onder.. Kan ook je eigen logotje zijn..
de plaat kan geglasstraald worden maar je mag 'm ook met streken schuren of polijsten.. Voor het oog zou ik 'm niet in het midden zetten, maar dat is een kwestie van jouw smaak
Je kan ook twee schakelaars kopen, een voor de breek. Voorzichtig uit elkaar peuteren en het metaal laten zwart-verchromen..

Kees
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik zei ook dat mijn kast er ongeveer zo uit zag. :wink:
Heb geen foto van mijn echte kast.

Zal eens met een tekenprogramma aan de slag gaan om eea te kunnen visualiseren.
Je voorstel klinkt wel goed.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Bart_M schreef:
Je voorstel klinkt wel goed.

CODE: Selecteer alles

Mijn kabels ook nog?? [/code OffTopic]

Heb je ueberhaubt een logo?? Anders kan ik wel wat renderen voor je..
Hoef je alleen de maten van dat front even te geven..

Kees
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

De kabels klinken serieus goed. :)
Zien er ook erg netjes uit.
De prijs is ook goed. Dit is volgens mij alleen al de prijs van de onderdelen.

Ik heb geen logo. Zal eens iets moeten verzinnen.
Creativiteit is niet mijn sterkste punt. :oops:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik order hierbij uit dat Kees In NL MOET blijven vanwege onmisbare waarde voor de leden van dit forum.

Tja kees, sorry jongen. Ach denk maar zo, in nederland is het ook zo slecht nog niet.

Succes met het verwerken van dit mogelijk vervelende bericht voor jou....

Aan de jongens: KEES MOET LANGER BLIJVEN!, dus doe maar rustig aan met jullie frees-stukken.

Jan :wink:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Heb het plaatje dat hierboven staat een beetje aangepast om een idee te geven waar de gaatjes zitten.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Wowly (en de rest die het met 'm eens zijn) MIJN RUG OP!!! Ik ga lekker zweten, weet je, swa..
Bart
Gezien de positie van de gaten stel ik voor om het blok aluminium met de rechter zijde net over het rechter gaatje te verlijmen/schroeven en in het linker gaatje een Led met vlakke voorkant te plaatsen.. Als je die met een helder tweecomponenten lijm vast zet kun je 't glad af met het front polijsten (voorzichtig dat je het oppervlak van het aluminium niet beschadigd, goed aftapen dus).. Die led kan je dan rood ofzo een functie van DCprotect geven bijvoorbeeld.. Normaal zul je 'm nauwelijks zien en ineens is er dan een rood puntje zichtbaar als het onverhoopt eens fout gaat..
't is maar een idee natuurlijk.
Nog een wild idee: ik heb wel eens een versterker gemaakt met een laser, recht omhoog, aan de achterzijde....een rood puntje op het plafond gaf aan dat de versterker bij stond... verder zag je niets..Cool of niet..

Kees
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

audiomanics schreef:
Wowly (en de rest die het met 'm eens zijn) MIJN RUG OP!!! Ik ga lekker zweten, weet je, swa..
Ik wil je rug wel op, maar dan ga ik wel met jullie mee :P
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Kees heeft een brede rug, dus ik en mijn gezinnetje passen er vast bij :D

Wel een cool idee, dat lasertje!!! Vrije geest kees!

Jan
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Wowly schreef:
Vrije geest kees!
Misschien te diep in 't (laser)lensje gekeken :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

ik kwam dit nog tegen. Geen garantie bij zoiets dat de leverancier betrouwbaar is, maar voor die prijs wellicht een gokje waard.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”