
Mooie powerswitch gezocht
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Mooie powerswitch gezocht
Hoi, wie weet er waar er mooie (zwarte) powerswiches te koop zijn? Ik wil er bij voorkeur een hebben met een ledje erin. Zoiets als dit:


bij Conrad vind ik deze
http://www.conrad.be/goto/?product=704455
is wel maar enkelpolig en niet geschikt voor netspanning
deze daarentegen schakelen wel netspanning maar hebben geen verlichting
http://www.conrad.be/goto/?product=702459
http://www.conrad.be/goto/?product=700666
misschien niet direct wat je zoekt
maar deze heb ik voor mezelf bekeken en onthouden, ben zelf immers ook op zoek naar een dergelijke drukschakelaar, zal dit topic dus met genoegen volgen 
http://www.conrad.be/goto/?product=704455
is wel maar enkelpolig en niet geschikt voor netspanning
deze daarentegen schakelen wel netspanning maar hebben geen verlichting
http://www.conrad.be/goto/?product=702459
http://www.conrad.be/goto/?product=700666
misschien niet direct wat je zoekt
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik kan me herinneren dat dergelijke schakelaartjes al een de revue gepasserd zijn op dit forum... Was 't niet bij Farnel dat ze die dingen hadden..
Ik heb ook al legio UcD kastjes gezien, hier, waar zo'n drukknopje op zat..
Met een klein beetje elctronica laat je zo'n schakelaartje kilowatten schakelen..
Kees
Ik heb ook al legio UcD kastjes gezien, hier, waar zo'n drukknopje op zat..
Met een klein beetje elctronica laat je zo'n schakelaartje kilowatten schakelen..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Check this out!!
http://www.bulgin.co.uk/PDFs/CatNo82/Ca ... 05_Cat.pdf
En nu nog een dealer zoeken..
Kees
http://www.bulgin.co.uk/PDFs/CatNo82/Ca ... 05_Cat.pdf
En nu nog een dealer zoeken..
Kees
http://cgi.ebay.nl/LED-Edelstahl-Taster ... dZViewItem
Nu nog kijken of hij ook in het zwart te krijgen is.
EDIT, helaas niet in het zwart...
Ik vind zo'n RVS knop geen gezicht op een zwarte kast. Of heeft iemand een voorbeeld gezien waar het wel mooi is?
Tenzij Kees een heel mooi opbouwplaatje kan maken.
Nu nog kijken of hij ook in het zwart te krijgen is.
EDIT, helaas niet in het zwart...
Ik vind zo'n RVS knop geen gezicht op een zwarte kast. Of heeft iemand een voorbeeld gezien waar het wel mooi is?
Tenzij Kees een heel mooi opbouwplaatje kan maken.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik weet niet wat er mooi zou staan bij mijn kastje.
Hij ziet er ongeveer zo uit als het plaatje waarbij de grijze rondje de kleine gaatjes zijn.
Heel strak dus, geen poespas.
Er zitten wel 2 gaatjes aan de voorkant, daar hebben ledjes in gezeten, maar die zijn er door de maker weer uit gehaald.
[brainstorm modus]
Ik zou de powerknop dus op een brede opbouwplaat kunnen zetten. Wellicht twee mooie VU meters?
[/brainstorm modus]
Hij ziet er ongeveer zo uit als het plaatje waarbij de grijze rondje de kleine gaatjes zijn.
Heel strak dus, geen poespas.
Er zitten wel 2 gaatjes aan de voorkant, daar hebben ledjes in gezeten, maar die zijn er door de maker weer uit gehaald.
[brainstorm modus]
Ik zou de powerknop dus op een brede opbouwplaat kunnen zetten. Wellicht twee mooie VU meters?
[/brainstorm modus]
- Bijlagen
-
- l000.jpg (9.41 KiB) 3457 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bart_M op ma 19 feb 2007, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Waar zitten die gaatjes (zelfs met mijn bril op zie ik ze niet op de foto). Andes zat ik te denken aan een cm dikke aluminium plaat van ca 5-7cm breed en over bijna de hele hoogte, met afgeschuinde kanten links en rechts, de drukknop in het midden onder of boven van die plaat en eventueel een ledje er boven of er onder.. Kan ook je eigen logotje zijn..
de plaat kan geglasstraald worden maar je mag 'm ook met streken schuren of polijsten.. Voor het oog zou ik 'm niet in het midden zetten, maar dat is een kwestie van jouw smaak
Je kan ook twee schakelaars kopen, een voor de breek. Voorzichtig uit elkaar peuteren en het metaal laten zwart-verchromen..
Kees
de plaat kan geglasstraald worden maar je mag 'm ook met streken schuren of polijsten.. Voor het oog zou ik 'm niet in het midden zetten, maar dat is een kwestie van jouw smaak
Je kan ook twee schakelaars kopen, een voor de breek. Voorzichtig uit elkaar peuteren en het metaal laten zwart-verchromen..
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Bart_M schreef:Je voorstel klinkt wel goed.
CODE: Selecteer alles
Mijn kabels ook nog?? [/code OffTopic]
Heb je ueberhaubt een logo?? Anders kan ik wel wat renderen voor je..
Hoef je alleen de maten van dat front even te geven..
KeesIk order hierbij uit dat Kees In NL MOET blijven vanwege onmisbare waarde voor de leden van dit forum.
Tja kees, sorry jongen. Ach denk maar zo, in nederland is het ook zo slecht nog niet.
Succes met het verwerken van dit mogelijk vervelende bericht voor jou....
Aan de jongens: KEES MOET LANGER BLIJVEN!, dus doe maar rustig aan met jullie frees-stukken.
Jan
Tja kees, sorry jongen. Ach denk maar zo, in nederland is het ook zo slecht nog niet.
Succes met het verwerken van dit mogelijk vervelende bericht voor jou....
Aan de jongens: KEES MOET LANGER BLIJVEN!, dus doe maar rustig aan met jullie frees-stukken.
Jan
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Wowly (en de rest die het met 'm eens zijn) MIJN RUG OP!!! Ik ga lekker zweten, weet je, swa..
Bart
Gezien de positie van de gaten stel ik voor om het blok aluminium met de rechter zijde net over het rechter gaatje te verlijmen/schroeven en in het linker gaatje een Led met vlakke voorkant te plaatsen.. Als je die met een helder tweecomponenten lijm vast zet kun je 't glad af met het front polijsten (voorzichtig dat je het oppervlak van het aluminium niet beschadigd, goed aftapen dus).. Die led kan je dan rood ofzo een functie van DCprotect geven bijvoorbeeld.. Normaal zul je 'm nauwelijks zien en ineens is er dan een rood puntje zichtbaar als het onverhoopt eens fout gaat..
't is maar een idee natuurlijk.
Nog een wild idee: ik heb wel eens een versterker gemaakt met een laser, recht omhoog, aan de achterzijde....een rood puntje op het plafond gaf aan dat de versterker bij stond... verder zag je niets..Cool of niet..
Kees
Bart
Gezien de positie van de gaten stel ik voor om het blok aluminium met de rechter zijde net over het rechter gaatje te verlijmen/schroeven en in het linker gaatje een Led met vlakke voorkant te plaatsen.. Als je die met een helder tweecomponenten lijm vast zet kun je 't glad af met het front polijsten (voorzichtig dat je het oppervlak van het aluminium niet beschadigd, goed aftapen dus).. Die led kan je dan rood ofzo een functie van DCprotect geven bijvoorbeeld.. Normaal zul je 'm nauwelijks zien en ineens is er dan een rood puntje zichtbaar als het onverhoopt eens fout gaat..
't is maar een idee natuurlijk.
Nog een wild idee: ik heb wel eens een versterker gemaakt met een laser, recht omhoog, aan de achterzijde....een rood puntje op het plafond gaf aan dat de versterker bij stond... verder zag je niets..Cool of niet..
Kees
