Drivers

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Raf

Drivers

Bericht door Raf »

Hallo, ben helemaal nieuw op dit forum als ook in dit wereldje. Ik wou mij gaan "lanceren" in het zelfbouw en dacht aan hetvolgende project.

Een bookshelf 2weg systeem (maakt het filter gedeelte al veel eenvoudiger) met daarbij 2 woofers (afzonderlijke kasten).

De vereisten zijn voor het 2 weg systeem niet zo streng, maar vooral een goede kwaliteit, alsook mooi detail. Echter de woofers moeten een vrij groot bereik hebben, passief, ik heb versterker genoeg en zeer snel zijn.
Ik had dus gedacht aan drivers met een vrij hoog rendement >90db.
De kast zelf zou ook zo beperkt mogelijk moeten zijn (eerst dacht ik aan een gesloten kast, maar dat gaat problemen geven met de versterker 135 watt zal wat weinig zijn om een woofer in een gesloten kast in beweging te krijgen)

Mijn vraag : Kunnen jullie wat raad geven over de drivers ? vooral mbt de woofers dan, maar suggesties ivm het hoog en midden zijn zeker ook welkom.

Oh ja, momenteel speel ik met B&W 703 en ASW 750 gecombineerd, dit is heel mooi qua detail alleen hoop ik te kunnen verbeteren op de punch en snelheid van de bassen.

greetz
raf
richard

Bericht door richard »

Welkom!

Mocht je van plan zijn een bestaand ontwerp na te bouwen kan ik je de pagina van (forumgenoot) Tony Gee aanbevelen. Wie weet staat er wel een voor jou passend ontwerp tussen (zelf heb ik de Proteus nagebouwd).
Plaats reactie