Storing door draadloos internet zendertjes?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
sietse

Storing door draadloos internet zendertjes?

Bericht door sietse »

Hallo allemaal,

Ik wil wel eens weten of er meer mensen last hebben van een vervelend soort storing. Deze storing is periodiek aanwezig zonder vaste tijdstippen.
Het effekt is net alsof je last hebt van konus breakup in het middengebied.
Ik ben radiozendamateur ( in ruste ) maar kan met veldsterkte meters niets ontdekken. Toch denk ik dat het interferentie storing is van een zender. Ik kan met behulp van zo'n computertje, dat je de weg naar Rome kan vertellen, ook draadloze internet lokaties registreren, en die zitten er dus bij mij in de direkte omgeving.
In eigen woning alles al uit gezet, maar het probleem blijft en kan opeens weg zijn.
Iemand met gelijksoortig probleem?

Sietse
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

goed mogelijk, of andere zenders, telefoons, etc.

zelf staat bij mij t basisstation van de telefoon en van t w-lan op zolder, een paar meter van de speakers van m'n bios af, en heb nog nix gemerkt, maar ik telefoneer of internet dan ook niet als ik daar luister ;)
sietse

Bericht door sietse »

Ja, Henkjan, ik weet dat dat soort zaken en computers storing kunnen veroorzaken. Maar dan moet je het er wel heel dichtbij zetten. Het kan waarschijnlijk ook nog gewoon via de kabel leverancier binnen komen. Maar hoe kom ik daar achter. Als het zich voor doet bij de tuner, dan heb ik het ook met de cd speler. Het verpest gewoon het steriobeeld. Ik weet van enkele freaks hier in Dokkum dat ze ook last hebben van rare verschijnselen. Het is begin dit jaar begonnen vandaar de verdenking van internet zenders. Misschien de Radio controledienst es raadplegen?
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Bekend probleem.

Toen ik mijn buizenversterker klaar had en uitgetest hed is ie naar beneden verhuist. Ongeveer een meter verder staat een draadloze DECT telefoon. Tsja, die geeft nogal wat storing als hij in gebruik is. Het koste me ook redelijk wat moeite om alles goed te krijgen.
M.b.v. wat oud materiaal van de VERON (die kent Sietse wel) toch een heel eind gekomen. Maar ook 100Hz tv's, computers, W-lan en UMTS zenders, digitenne (1 km hier vandaan) etc etc veroorzaken nogal eens wat "storing". Vooral die laatste. Ik heb alle bekabeling van coax e.d. vervangen door goede (en dure), plasic pluggen van de CAI vervangen door metale versies en interlinks vervangen door beter afgeschermde, paar netfilters her en der geplaatst en ik moet zeggen dat er nu weinig meer van te merken is. Kost wat tijd en geld, mmar gelukkig is 99% zo opgelost.
sietse

Bericht door sietse »

Daar zeg je zowat, Edo, de Veron. Heb ik even niet aan gedacht. Ben te veel laagfrequent bezig. Vind ik tegenwoordig ook leuker trouwens :D
Ik heb mijn cursusboek al terug gevonden uit 1974. De bladen heb ik denk ik al een keer weggedaan, want die zie ik "nog" niet. Net als een stapel Radio Bulletins. Je moet wel eens opruimen nietwaar. Zo heb ik es alle Elektuurs weggedaan behalve als er een versterker in stond. En toch mis ik er een met een buizenverstrerker zonder uitgangstrafo.
Ik heb nog wel een paar mede ex zendamateurs in de kennissen kring, ook bij de kontroledienst. Ik moet maar es ff gaan vissen.

Sietse
sietse

Bericht door sietse »

In Dokkum is een paar weken geleden een piraatje opgepakt.
Heb al een tijdje geen probleem meer. :D
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”