qed76 ?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

qed76 ?

Bericht door Muug »

Hoi,

ik heb bij Falcon Acoustiscs in de UK een setje cross-over filters besteld voor een set luidsprekers van het merk KEF en van type Concerto. Deze ouwe luidsprekers zijn van mijn pa geweest. Ik ga die filters binnen in de kast moeten plaatsen omdat ze niet meer passen in de standaard uitsparing vooraan.
De verkoper adviseerde me om andere draad te gebruiken zodat de klanken nog beter zouden klinken. Hij zei letterlijk "It is best to put the network inside the cabinet (on the bottom at the back or on the back at the bottom.) and rewire with a decent cable. We use 76/0.2 mm (old QED76)."

En da's de vraag nu. Over welke kabel heeft hij het hier? En als die niet meer bestaat, welk soort bedrading gebruik ik dan best om mijn nieuwe filters met de conussen te verbinden?

groetjes van een groentje,

Paul
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Passen die nieuwe filters wel bij je speaker?

Over kabel: Dat zul je denk ik zelf moeten ervaren denk ik. Sommigen horen het verschil, anderen niet. Doorgaans doet een flink stuk koper het echter prima.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Bericht door Muug »

die filters passen echt wel zeker op mijn speakers hoor. 8) Kijk anders maar eens op hun site, dan geraak je vanzelf overtuigd !

http://www.falcon-acoustics.co.uk/

De filters zijn écht gemaakt voor de drivers die in mijn Concerto's zitten. Ze passen zelfs in de originele connector! Enkel de diepte van de uitsparing in de kast is onvoldoende wegens dikkere spoelen. 8)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Mc B schreef:
Kijk anders maar eens op hun site, dan geraak je vanzelf overtuigd !

http://www.falcon-acoustics.co.uk/
Traag, lelijk, onoverzichtelijk en werkt maar half -> ik ben niet overtuigd. Kan verder kan ik ook niets over je filters vinden...
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik heb op zolder volgens mij ook een Kef concerto staan. Is toch eentje met een passief ovaal membraan? Ik heb er nooit echt naar gekeken, maar had het filter dus kunnen nakijken. Voor de rest hoef je niet moeilijk te doen over kabeltjes en dergelijke. Dat hoor je niet op die speaker.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Bericht door Muug »

hier een Concerto-forum : http://www.hifiloudspeakers.info/speakertalk/

de site van falcon is een ramp, maar mits wat meer geduld vind je wel wat je zoekt. Je moet op pricelist klikken, dan op "crossovers, filters 1" en daarin vind je type 6c :

"Upgrade alternative to No.5 (DN12)


As 6 but without super tweeter section. Recommended as an update ) (add extra £3 30 for Falcon fitted upgrade - See upgrade sheet)


(PCB3)


£21.50"
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Oke, als die voor de speaker bedoeld is, dan geloof ik dat maar. Overzicht en duidelijkheid komen blijkbaar niet in het vocabulaire van Falcon Acoustics voor ;) Ik hoop voor je dat ze betere filters leveren dan dat ze aan marketing doen :lol:

Anyway, over kabel: gebruik gewoon hetzelfde wat je ook gebruik om je speakers aan je amp te hangen. Kan nooit missen :)
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Bericht door Muug »

voodooless schreef:
Oke, als die voor de speaker bedoeld is, dan geloof ik dat maar. Overzicht en duidelijkheid komen blijkbaar niet in het vocabulaire van Falcon Acoustics voor ;) Ik hoop voor je dat ze betere filters leveren dan dat ze aan marketing doen :lol:

Anyway, over kabel: gebruik gewoon hetzelfde wat je ook gebruik om je speakers aan je amp te hangen. Kan nooit missen :)
Dat is QED Silver Anniversary. 8) (amp = LFD Mistral Limited Edition (2x60W RMS), eigen luidsprekers zijn Castle Harlech S2 :wink: )
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Bericht door Hans Nootdorp »

Of simpel stukje VMVK-kabel; 2x 2,5 mm2.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ja dat werkt lekker om aan je drivers in je kast te hangen, daar is het veel te stug voor :roll:
Plaats reactie