Pagina 1 van 1

Kabel component video

Geplaatst: za 20 jan 2007, 22:21
door snapo6
Ik vroeg me af of je zoals bij een interlink zelf een component video kabel kan maken :?:
Heeft iemand hier ervaring mee :?:
Zo ja, waar kun je zulke kabels kopen :?:

Geplaatst: za 20 jan 2007, 23:06
door Henkjan
zijn dacht ik in principe de zelfde kabels als cinch... ik gebruik in elk geval al een paar jaar kabels die daarvoor als interlinks dienst deden.....

Geplaatst: zo 21 jan 2007, 0:03
door Edo
Ja hoor, is prima zelf te maken. Alleen houdt rekening dat de impedantie van de kabel 75 Ohm moet zijn. Dus gewone coax van 75 Ohm werkt prima.
Kabel is tekoop bij bijvoorbeeld http://www.conrad.nl of bij http://www.bmm-electronics.nl.

Geplaatst: zo 21 jan 2007, 13:43
door snapo6
Bedankt. Zal eens gaan experimenteren.

Ik mijn zoektocht naar goede betaalbare kabels ben ik de naam Stuut en Bruin uit Den Haag tegengekomen. Zij verkopen 'Prefer' kabels, dat lijkt me wel wat.

Hoet zit het met connectoren? Zijn er verschillen in kwaliteit?

Geplaatst: zo 21 jan 2007, 13:58
door Edo
Ik weet niet welke aansluiting je hebt. Bij de meeste "huis en tuin" spelers gebruikt men tulp, bij wat meer profi spul zitten BNC pluggen.

En nee, er zit geen verschil in beeld als je goede normaal geprijsde pluggen gebruit of extreem dure. Gewoon goed stevige plugjes is goed genoeg.

Geplaatst: zo 21 jan 2007, 17:19
door Digidoo
snapo6 schreef:
Bedankt. Zal eens gaan experimenteren.

Ik mijn zoektocht naar goede betaalbare kabels ben ik de naam Stuut en Bruin uit Den Haag tegengekomen. Zij verkopen 'Prefer' kabels, dat lijkt me wel wat.

Hoet zit het met connectoren? Zijn er verschillen in kwaliteit?
Mja, Stuut en Bruin is een hobby zaakje met reputatie. Zo snel springt 'Prefer' niet bekend in mijn oren, maar mijn doe-het-zelf interlinks en connectors komen daar ook vandaan en daar ben ik zeer tevreden over qua prijs/kwaliteit.

Wat betreft die connectors, sluit ik me aan bij de reactie van Edo. Let wel op dat je dus 75ohm kabels gebruikt!