Kabel component video

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
snapo6

Kabel component video

Bericht door snapo6 »

Ik vroeg me af of je zoals bij een interlink zelf een component video kabel kan maken :?:
Heeft iemand hier ervaring mee :?:
Zo ja, waar kun je zulke kabels kopen :?:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zijn dacht ik in principe de zelfde kabels als cinch... ik gebruik in elk geval al een paar jaar kabels die daarvoor als interlinks dienst deden.....
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Ja hoor, is prima zelf te maken. Alleen houdt rekening dat de impedantie van de kabel 75 Ohm moet zijn. Dus gewone coax van 75 Ohm werkt prima.
Kabel is tekoop bij bijvoorbeeld http://www.conrad.nl of bij http://www.bmm-electronics.nl.
snapo6

Bericht door snapo6 »

Bedankt. Zal eens gaan experimenteren.

Ik mijn zoektocht naar goede betaalbare kabels ben ik de naam Stuut en Bruin uit Den Haag tegengekomen. Zij verkopen 'Prefer' kabels, dat lijkt me wel wat.

Hoet zit het met connectoren? Zijn er verschillen in kwaliteit?
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Ik weet niet welke aansluiting je hebt. Bij de meeste "huis en tuin" spelers gebruikt men tulp, bij wat meer profi spul zitten BNC pluggen.

En nee, er zit geen verschil in beeld als je goede normaal geprijsde pluggen gebruit of extreem dure. Gewoon goed stevige plugjes is goed genoeg.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

snapo6 schreef:
Bedankt. Zal eens gaan experimenteren.

Ik mijn zoektocht naar goede betaalbare kabels ben ik de naam Stuut en Bruin uit Den Haag tegengekomen. Zij verkopen 'Prefer' kabels, dat lijkt me wel wat.

Hoet zit het met connectoren? Zijn er verschillen in kwaliteit?
Mja, Stuut en Bruin is een hobby zaakje met reputatie. Zo snel springt 'Prefer' niet bekend in mijn oren, maar mijn doe-het-zelf interlinks en connectors komen daar ook vandaan en daar ben ik zeer tevreden over qua prijs/kwaliteit.

Wat betreft die connectors, sluit ik me aan bij de reactie van Edo. Let wel op dat je dus 75ohm kabels gebruikt!
Plaats reactie