Kabel component video

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Kabel component video

Bericht door snapo6 »

Ik vroeg me af of je zoals bij een interlink zelf een component video kabel kan maken :?:
Heeft iemand hier ervaring mee :?:
Zo ja, waar kun je zulke kabels kopen :?:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zijn dacht ik in principe de zelfde kabels als cinch... ik gebruik in elk geval al een paar jaar kabels die daarvoor als interlinks dienst deden.....
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ja hoor, is prima zelf te maken. Alleen houdt rekening dat de impedantie van de kabel 75 Ohm moet zijn. Dus gewone coax van 75 Ohm werkt prima.
Kabel is tekoop bij bijvoorbeeld http://www.conrad.nl of bij http://www.bmm-electronics.nl.
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Bericht door snapo6 »

Bedankt. Zal eens gaan experimenteren.

Ik mijn zoektocht naar goede betaalbare kabels ben ik de naam Stuut en Bruin uit Den Haag tegengekomen. Zij verkopen 'Prefer' kabels, dat lijkt me wel wat.

Hoet zit het met connectoren? Zijn er verschillen in kwaliteit?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik weet niet welke aansluiting je hebt. Bij de meeste "huis en tuin" spelers gebruikt men tulp, bij wat meer profi spul zitten BNC pluggen.

En nee, er zit geen verschil in beeld als je goede normaal geprijsde pluggen gebruit of extreem dure. Gewoon goed stevige plugjes is goed genoeg.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

snapo6 schreef:
Bedankt. Zal eens gaan experimenteren.

Ik mijn zoektocht naar goede betaalbare kabels ben ik de naam Stuut en Bruin uit Den Haag tegengekomen. Zij verkopen 'Prefer' kabels, dat lijkt me wel wat.

Hoet zit het met connectoren? Zijn er verschillen in kwaliteit?
Mja, Stuut en Bruin is een hobby zaakje met reputatie. Zo snel springt 'Prefer' niet bekend in mijn oren, maar mijn doe-het-zelf interlinks en connectors komen daar ook vandaan en daar ben ik zeer tevreden over qua prijs/kwaliteit.

Wat betreft die connectors, sluit ik me aan bij de reactie van Edo. Let wel op dat je dus 75ohm kabels gebruikt!
Plaats reactie