Transcriptor Fluid Arm
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- asterduc
- Contacteer:
Transcriptor Fluid Arm
Deze arm heb ik nog op zolder gevonden.
Kent iemand dit type arm? ervaringen?
Ik heb hem zo'n 20 jaar geleden gekocht.
Hij is opgebouwd uit lichte aluminium delen.
De arm scharniert op één PUNT, in een bad van siliconeolie.
Ed.
Kent iemand dit type arm? ervaringen?
Ik heb hem zo'n 20 jaar geleden gekocht.
Hij is opgebouwd uit lichte aluminium delen.
De arm scharniert op één PUNT, in een bad van siliconeolie.
Ed.
- asterduc
- Contacteer:
CarloPJB schreef:Mag ik `n keer helpen als je aan het opruimen bent............?
Maar ik denk dat je beter eens bij KT88 of Audiomaniacs kunt gaan opruimen. Die zijn nog langer bezig, nog enthousiaster en nog gekker als ik. Daarenboven is het voor jou ook minder ver rijden!
Ed.
Valt tegen wat er bij mij ligt hoor, dat is allemaal ouwe buizentroep, vintage audio of vreemde onderdelen.....
Paar keer teveel verhuisd.
WBT die arm: ik kan er weinig over terugvinden, maar een heel lichte arm die variabel gedempt is, zou je in principe met heel veel elementen kunnen combineren.
Toch zegt mijn guts dat een mooi hoogcompliant systeem hier het meeste profijt van zal trekken.
Bijvoorbeeld de duurdere Grado's of Audio Technica's.
Als je MC wilt, komt denkelijk Denon wel in beeld, of Benz Micro.
De silicone olie waar hij mee gedempt wordt, zal wel vervangen moeten worden.
Gelukkig zijn er meer armen die van dit principe gebruik maken, dus dat spul is nog wel verkrijgbaar.
Beetje Pluto-achtige vormgeving, maar geen schoonheid (naar mijn smaak.) .
Paar keer teveel verhuisd.
WBT die arm: ik kan er weinig over terugvinden, maar een heel lichte arm die variabel gedempt is, zou je in principe met heel veel elementen kunnen combineren.
Toch zegt mijn guts dat een mooi hoogcompliant systeem hier het meeste profijt van zal trekken.
Bijvoorbeeld de duurdere Grado's of Audio Technica's.
Als je MC wilt, komt denkelijk Denon wel in beeld, of Benz Micro.
De silicone olie waar hij mee gedempt wordt, zal wel vervangen moeten worden.
Gelukkig zijn er meer armen die van dit principe gebruik maken, dus dat spul is nog wel verkrijgbaar.
Beetje Pluto-achtige vormgeving, maar geen schoonheid (naar mijn smaak.) .
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
- audiomanics
- Contacteer:
Stikum toch een "arm" ... Niet meer dan een plaatje aluminium Waar aan de ene zijde het element aan hangt en aan de andere zijde een schroefasje met een contragewicht en een klein excentrisch gewichtje om het element vertikaal te houden. Dat geheel drijft op een druppel "olie". Rechts zit een vaantje dat tussen een lichtsluisje hangt. Bij de minste of geringste fouthoek in de richting van het midden van de plaat gaat het motortje, helemaal links, een klein stukje draaien. Dit motortje drijft via een paar snaren een schoefspindeltje aan waar door het wagentje waarop het plateau draait iets naar rechts gaat totdat de fouthoek weer nul is.. Deze beweging is zo langzaam dat je 'm eigenlijk niet ziet bewegen. Dat wagentje rijdt aan de achterzijde op een teflon baan en voor op een gepolijste rvs-as.
Door de lage massa van deze constructie volgt de naald moeiteloos iedere bobbel in platen, zonde te stuiteren of een enorme rumble-piek op je speakers achter te laten..
Best wel slim, alleen gepattenteerd dus zie je het nergens anders.
Orginele Transcribers zijn een collectors-item die nu meer waard zijn dan wat ze toen kostte.. Heb ik na alle modificaties geen last meer van..
Kees
Door de lage massa van deze constructie volgt de naald moeiteloos iedere bobbel in platen, zonde te stuiteren of een enorme rumble-piek op je speakers achter te laten..
Best wel slim, alleen gepattenteerd dus zie je het nergens anders.
Orginele Transcribers zijn een collectors-item die nu meer waard zijn dan wat ze toen kostte.. Heb ik na alle modificaties geen last meer van..
Kees
- asterduc
- Contacteer:
precies, zo is dat bij mijn Transcriptor arm ook.audiomanics schreef:Dat geheel drijft op een druppel "olie".
De hele arm balanceerd in alle richtingen op één puntje dat in een druppel siliconenolie ligt.
zou dat voor mijn arm ook gelden? enig idee wat de marktwaarde zou zijn?audiomanics schreef:Orginele Transcribers zijn een collectors-item die nu meer waard zijn dan wat ze toen kostte
Aangezien ik mij niet met vinyl bezig hou was ik van plan om hem van de hand te doen.
Ed.