hypex afgeschermde kabel als interconnect?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Paul

hypex afgeschermde kabel als interconnect?

Bericht door Paul »

https://84.41.188.124/hypexshop/shop/sh ... groupID=11

aangezien m'n UcD licht bromt als gevolg van niet afgeschermd aansluitmateriaal wil ik deze kabeltjes aanschaffen.

De 50 cm lengte is voor mij lang genoeg voor naar de VV/crossover te leiden.

Is het mogelijk/aan te raden om aan het einde van deze kabel een nette Rca plu te solderen en zo ineens naar de VV te gaan?

Of is er iets wat ik hier over het hoofd zie?

bvd Paul
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Kan wel, maar het lijkt mij dat dit kabeltje voor intern gebruik is. Zit je VV in hetzelfd chassis als de UcD? Dan zou het namelijk best kunnen en dan hoef je niet eens RCA pluggen te gebruiken.

Mocht het echter zo zijn dat die VV extern is, dan zou ik gewoon van dat kabeltje naar een plek achterop je chassis gaan (ver weg van de stroomkabel) en daar twee nette RCA pluggen in te zetten. Dan kan je gewoon met een interlink tussen de VV en de UcD werken. Lijkt mij het handigst aangezien het kabeltje me voor extern gebruik niet veel soeps lijkt en bovendien ook niet echt handig is. Daarnaast is 50cm erg lang.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Je kunt ook gewoon een willekeurige afgeschermde kabel naar keuze gebruiken natuurlijk. Die kun je gewoon op de contactjes solderen :)
Paul

Bericht door Paul »

't Is een gewoon afgeschermd stukje kabel naar de RCA aansluiting geworden. Deze kabel was zo dun dat íe niet gemakkelijk stevig aan een plug te verbinden is, anderzijds wel weer heel makkelijk aan de kleine aansluitingen op de hypex module. De brom is verdwenen, en das waar het om gaat :D

Op een heel licht ruisen na is de versterker doodstil, iemand een idee wat dit ruisen kan veroorzaken?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Vanalles. Bronnen, speakers, kabels, lichtnet... Als het geen zeer irritante ruis is, dwars door je muziek heen bijvooreeld, zou ik er niets aan doen. Je kan hooguit nagaan waar de ruis vandaan komt.

Bij de UcD kan je dat doen door de inputs kort te sluiten en dan te meten hoeveel DC spanning er op je outputs staat. Wordt de ruis overigens ook erger naarmate je het volume hoger zet? In dat geval zit er denk ik wel wat in je VV of UcD...
Plaats reactie