Pagina 1 van 1

Thel Saw 30.2 (zelfbouw van voeding vraagje!)

Geplaatst: vr 12 jan 2007, 15:36
door Paul
http://www.thel-audioworld.de/module/saw/saw.htm

Ik wil deze gaan gebruiken om mijn speakers semi actief aan te sturen;

- de 24db afval maakt het mogelijk om de Seas L26 tot +/- 4 a 500 hz te gebruiken (bron DIYfreak)
-de 24 db afval maakt het mogelijk om relatief makkelijk te switchen tussen verschillende midhoog kasten, het gedrag onder de filterfreq doet er minder toe dan bij 12db filtering, klopt dit?
- ik ga niet de versie met mooie potmeters kopen; die voor het midhoog overbrug ik, en voor 't laag voldoen de simpele wel klopt dit?
(de versterker voor het laag is speelt bij 't zelfde volume veel harder)
-Ik twijfel over de versie met dure weerstanden en condensators? De " dure" weerstanden zijn dezelfde als in mijn stappenschakelaar, enerzijds onlogisch om dan hier iets minders toe te passen, anderzijds; zou er veel verschil te verwachten zijn?

Nog even de vraag naar gebruikers ervaringen;

- Ervaar je enig verlies aan transparantie door het opnemen van het filter in de keten?
-Welke voeding heb je gekozen een waarom? (thel versie of zelf gebouwd?)

Kortom; als jullie dit "even" bevestigen weet ik helemaal zeker dat ik geen miskoop doe, bij voorbaat dank!

Geplaatst: vr 12 jan 2007, 22:23
door JeroenKV
Ik heb de AW-200 kit gekocht, deze bevalt erg goed. Geen verlies van transparantie en makkelijk regelbaar.

Ik heb dus ook de versie zonder de potmeters, maar op de normale versie kun je ook de volumes regelen via P1 t/m P4 http://www.thel-audioworld.de/module/saw/SAW2WEG.GIF

Geplaatst: vr 12 jan 2007, 23:57
door Paul
Die "extra" potmeters is toch gewoon een upgrade; betere potmeters?

Geen verlies van transparantie; dat klinkt positief, nooit de duurdere weerstanden en condensators overwogen?

Geplaatst: zo 14 jan 2007, 19:49
door Paul
Het filter gaat er dus komen!

De voeding ga ik zelf maken;

2 * 12V ringkerntrafo

http://www.bmm-electronics.com/Product. ... uct_ID=151

4 gelijkrichters (werking dankzij wikepedia bekend :D )

http://www.bmm-electronics.com/Producte ... ep_a_ID=26

2 slitfoils van 10.000 uf


gaatjesprint :D


1. Welke van de gelijkrichters uit het menu tje bij BMM moet ik nemen?

Ik lees heel vaak een klein condensatortje parralel aan iedere diode goed werkt.

2. Wat voor condensatortje moet ik nemen, waar haal ik dit vandaan?

bvd Paul

Geplaatst: zo 14 jan 2007, 20:52
door KT88
B80C7000A zou het moeten doen.
Over iedere diode in de brug een snubber C van 10....22 nF/63V, eventueel met 10 ohm 1/4 watt in serie.
Dat heeft iedereen wel in huis, BMM nummer: MKS02-22N-63.
Weerstand: M0.25W10R .

Wil je losse dioden:
4 x P600K.

Gaatjesprint rules ! :lol:

Geplaatst: zo 14 jan 2007, 21:12
door Paul
Cool, spul besteld bij BMM :D