Thel Saw 30.2 (zelfbouw van voeding vraagje!)
Geplaatst: vr 12 jan 2007, 15:36
http://www.thel-audioworld.de/module/saw/saw.htm
Ik wil deze gaan gebruiken om mijn speakers semi actief aan te sturen;
- de 24db afval maakt het mogelijk om de Seas L26 tot +/- 4 a 500 hz te gebruiken (bron DIYfreak)
-de 24 db afval maakt het mogelijk om relatief makkelijk te switchen tussen verschillende midhoog kasten, het gedrag onder de filterfreq doet er minder toe dan bij 12db filtering, klopt dit?
- ik ga niet de versie met mooie potmeters kopen; die voor het midhoog overbrug ik, en voor 't laag voldoen de simpele wel klopt dit?
(de versterker voor het laag is speelt bij 't zelfde volume veel harder)
-Ik twijfel over de versie met dure weerstanden en condensators? De " dure" weerstanden zijn dezelfde als in mijn stappenschakelaar, enerzijds onlogisch om dan hier iets minders toe te passen, anderzijds; zou er veel verschil te verwachten zijn?
Nog even de vraag naar gebruikers ervaringen;
- Ervaar je enig verlies aan transparantie door het opnemen van het filter in de keten?
-Welke voeding heb je gekozen een waarom? (thel versie of zelf gebouwd?)
Kortom; als jullie dit "even" bevestigen weet ik helemaal zeker dat ik geen miskoop doe, bij voorbaat dank!
Ik wil deze gaan gebruiken om mijn speakers semi actief aan te sturen;
- de 24db afval maakt het mogelijk om de Seas L26 tot +/- 4 a 500 hz te gebruiken (bron DIYfreak)
-de 24 db afval maakt het mogelijk om relatief makkelijk te switchen tussen verschillende midhoog kasten, het gedrag onder de filterfreq doet er minder toe dan bij 12db filtering, klopt dit?
- ik ga niet de versie met mooie potmeters kopen; die voor het midhoog overbrug ik, en voor 't laag voldoen de simpele wel klopt dit?
(de versterker voor het laag is speelt bij 't zelfde volume veel harder)
-Ik twijfel over de versie met dure weerstanden en condensators? De " dure" weerstanden zijn dezelfde als in mijn stappenschakelaar, enerzijds onlogisch om dan hier iets minders toe te passen, anderzijds; zou er veel verschil te verwachten zijn?
Nog even de vraag naar gebruikers ervaringen;
- Ervaar je enig verlies aan transparantie door het opnemen van het filter in de keten?
-Welke voeding heb je gekozen een waarom? (thel versie of zelf gebouwd?)
Kortom; als jullie dit "even" bevestigen weet ik helemaal zeker dat ik geen miskoop doe, bij voorbaat dank!