Hallo
In mijn zoektocht om mijn homecinema set steeds te verbeteren had ik eraan gedacht eens het filter van mijn frontspeakers onder handen te nemen.
Het betreft de S-H510V van pioneer. Dit zyn budget speakers. Ik kocht ze voor 300€/paar nieuw. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo te spreken ben over het geluid. Het midden is echt slecht aanwezig. Gelukkig speel ik muziek af in 4.1 modus waardoor de 2 rears dit probleem gedeeltelijk opvangen.
het zyn 2-weg speakers.
de tweeter is 2e orde filter (C=2.2µF)
de woofers 1e orde filter.
jammer genoeg kan ik geen gegevens aflezen op de spoelen...
ik kan geen parameters vinden over het gebruikte materiaal.
kunnen jullie mij met deze informatie helpen?
tweeter : K26EP09 - 51D
woofer : B13DC70 - 52M
Kan ik dit filter herbouwen? Pioneer frontspeakers
Moderator: Beheerdersteam
dank je voor de snelle respons.
Ik zou dat inderdaad kunnen doen maar de rears zyn van een oude stereoketen en dus niet echt bepaald geschikt om als fronts te spelen (zeker by het bekijken van films in 4.1).
Ikzelf woon in Oost-Vlaanderen in België, dus S&C is niet echt by de deur. Ik zal ze dus moeten zien op te meten....
Ik zou dat inderdaad kunnen doen maar de rears zyn van een oude stereoketen en dus niet echt bepaald geschikt om als fronts te spelen (zeker by het bekijken van films in 4.1).
Ikzelf woon in Oost-Vlaanderen in België, dus S&C is niet echt by de deur. Ik zal ze dus moeten zien op te meten....