usb soldeerbout

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snoef3

usb soldeerbout

Bericht door snoef3 »

Ik heb veel gelezen over soldeerbouten op dit forum. Veel Weller enthousiastelingen. Waar relatief weinig over gepost is , is over de kleine usb soldeerbouten die tegenwoordig ook zelfs 60watt of meer kunnen bereiken. En met een actieve punt heel snel heet worden, iets wat eigenlijk alleen in dure zware stations wordt toegepast. Het zijn niet perse draadloze bouten, maar het regeldeel wat vroeger bij de trafo was ondergebracht zit nu in de bout waardoor een laptopvoeding gebruikt kan worden. Wat zijn de ervaringen hier met dit soort soldeerbouten?

(Ja ik ben op zoek naar een soldeerbout/station voor enkele keren per jaar. Indachtig dat goed gereedschap het halve werk is ben ik me aan het verdiepen in wat er zoal te koop is.)
Shadow

Re: usb soldeerbout

Bericht door Shadow »

Ik heb als kado recent de Pine64 PineCil gehad en die doet het prima voor kleine klusjes!
https://pine64.com/product/pinecil-smar ... ring-iron/
Pjotr

Re: usb soldeerbout

Bericht door Pjotr »

Kleine klusjes als SMD i.d.d. goed geschikt. Maar wat is klein? Speakerkabels e.d. er mee kun je wel vergeten. Een soldeerbout koop je voor bepaalde doeleinden, niet voor het stekkertje wat er aan zit. W.d.b. is een reguliere Weller vrij universeel.
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”