Aangezien dat vanwege de confronterende conclusies op het Duch Audio Event het bouwen van de externe filters voor mijn luidsprekers definitief niet doorgaat zoek ik een ander winter project.
Ik zoek een mooi buizen project welke niet voltooid is of waar helemaal niet aan begonnen is, dus van iemand die ooit de spullen ervoor in huis heeft gehaald maar niet de tijd heeft gevonden om het tot een eindproduct te brengen.
Ik zoek een project met dikke componenten, dikke buizen, uitgangs trafo's van de bovenste plank qua kwaliteit, mooie smoorspoelen, mooie condensatoren, enz. enz.
Het liefst in de vorm van twee mono blokken.
Ik denk bijvoorbeeld aan projecten zoals die in het verleden gepresenteerd werden door bijvoorbeeld Triode Dick.
Mocht je iets moois hebben liggen waar je niets mee doet dan hoor ik het graag.
Geen Chinese projecten en materialen.
Gevraagd: buizen project.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Gevraagd: buizen project.
viewtopic.php?t=25026&hilit=Billie+jean
Beste wat ik tot nu toe gehoord heb... Pagina 43 voor de foto's in spelende toestand, schema's van hoe en wat het geworden is zitten ook in die laatste paar bladzijden.
Beste wat ik tot nu toe gehoord heb... Pagina 43 voor de foto's in spelende toestand, schema's van hoe en wat het geworden is zitten ook in die laatste paar bladzijden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Gevraagd: buizen project.
Dat ziet er inderdaad interessant uit, ik ga het nog wat uitgebreider lezen aankomend weekend
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Gevraagd: buizen project.
De eerste juweeltjes zijn inmiddels binnen. De vraag blijft nog wel even open staan, even kijken wat er eventueel nog meer op mijn pad komt...
Re: Gevraagd: buizen project.
Een te restaureren Bocama LA224B? Ik heb de versterker in fraaie staat, nieuwe buizen, elco's, Russische PIO condensatoren en alles wat je verder nodig hebt. Als bonus zit de versterker in een ietwat beduimelde, maar wel originele doos.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Gevraagd: buizen project.
Zeker geïnteresseerd, ik zal je morgenochtend even een pb sturen.
Re: Gevraagd: buizen project.
Een vette Big C in onderdelen incl behuizing ...welniet goedkoop Eml 300B xls buizen enz Loopt snel in de 1000e
