Pagina 1 van 1

Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 10:45
door asterduc
dit kom je niet elke dag tegen.
4000€ heeft hij nieuw gekost
Zeker mooi en degelijk gebouwd, maar terug aan de praat krijgen lijkt mij een enorme uitdaging.

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 11:01
door beijert
Prachtig :kwijl:

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 11:26
door ray5150
Wat is er dan defect aan ?

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 12:46
door hannesie

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 12:59
door asterduc
ray5150 schreef: wo 01 okt 2025, 11:26
Wat is er dan defect aan ?
hij doet niets Ray en ik voel geen drang (of dwang) om er werk van te maken

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 13:06
door Duclaasie
Wel mooi, die modulaire opbouw!

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 13:22
door ray5150
asterduc schreef: wo 01 okt 2025, 12:59
ray5150 schreef: wo 01 okt 2025, 11:26
Wat is er dan defect aan ?
hij doet niets Ray en ik voel geen drang (of dwang) om er werk van te maken
Dan zou de eerste verdachte de voeding moeten zijn, misschien iets simpels zoals een zekering oid.
Maar ja, als je er toch niks mee gaat doen is dit topic sowiezo vrij nutteloos ? :wink:
Inderdaad wel mooi strak opgebouwd, maar als ie stuk is heb je daar niet zoveel aan.

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 16:35
door Jan Geert
dit soort crazy spullen weer aan de praat krijgen is iets wat ik de laatste tijd graag doe als aanvulling op de hobby. Ben nog bezig met een Exposure VII+VIII, Quad 33/303 staat op stapel, de meridian van Leo pruttelt weer -er zit alleen een verkeerd display in :roll:

Aan dit soort spullen werken is gewoon best leuk om te doen, maar zonder service manual in veel gevallen erg lastig. Er is een thread op AVS:

https://www.avsforum.com/threads/madrig ... d.3213375/

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 20:42
door asterduc
ray5150 schreef: wo 01 okt 2025, 13:22
asterduc schreef: wo 01 okt 2025, 12:59
ray5150 schreef: wo 01 okt 2025, 11:26
Wat is er dan defect aan ?
hij doet niets Ray en ik voel geen drang (of dwang) om er werk van te maken
Maar ja, als je er toch niks mee gaat doen is dit topic sowiezo vrij nutteloos ? :wink:
nou nou Ray, wat zeg jij nu.
Ik denk dat dit topic zeker niet minder nuttig is dan de vele nutteloze opmerkingen die soms worden gegeven.
Maar goed, van jou kan ik het wel hebben.

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 20:47
door asterduc
Jan Geert schreef: wo 01 okt 2025, 16:35
dit soort crazy spullen weer aan de praat krijgen is iets wat ik de laatste tijd graag doe als aanvulling op de hobby. Ben nog bezig met een Exposure VII+VIII, Quad 33/303 staat op stapel, de meridian van Leo pruttelt weer -er zit alleen een verkeerd display in :roll:

Aan dit soort spullen werken is gewoon best leuk om te doen, maar zonder service manual in veel gevallen erg lastig. Er is een thread op AVS:

https://www.avsforum.com/threads/madrig ... d.3213375/
precies, het was na het lezen van die thread dat ik al snel besefte dat het mijn petje te boven ging.

Als je er echt zin in hebt, hij gaat niet gratis buiten maar tegen een kleine vergoeding of dienst kan het wel.

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: wo 01 okt 2025, 20:59
door beijert
Het is een machine voor het leven vind ik.

En foto's van opengemaakte apparatuur mag van mij wel een heel topic worden :D

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: do 02 okt 2025, 6:05
door Walt
Mooie machine hoor!

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: do 02 okt 2025, 7:25
door pappaleo
Toen ik in de markt was voor een echte CD speler is het uiteindelijk de Meridian 208 geworden, degene waar Jan Geert over spreekt. Is wel heel lang meegegaan. Kostte destijds hfl 4795,--

Een Proceed was de andere optie. Ook heel leuk maar met een prijs die een faktor 2 hoger lag een "beetje" bovenbegrotelijk.

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: do 02 okt 2025, 9:45
door asterduc
Het loopwerk in deze speler is ontzettend mooi en degelijk vind ik, evenals de zwaar overbemeten voeding.
Misschien is met deze ingrediënten een diy CD speler te bouwen!

Loopwerk is nog goed gedocumenteerd ook, ik steel even wat fotos uit bovengenoemd topic
ProC00.jpg
ProC01.jpg
ProC02.jpg
ProC03.jpg
ProC04.jpg

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: ma 27 okt 2025, 11:36
door asterduc
Mocht iemand er interesse in hebben, hij staat hier nog steeds te wachten op een geïnteresseerde

Re: Proceed CD / DVD speler

Geplaatst: za 01 nov 2025, 16:03
door asterduc
... en heeft ondertussen een kandidaat gevonden