Pagina 1 van 1

Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Geplaatst: do 18 sep 2025, 9:04
door RichardElenbaas
Een tijd geleden vond ik een zogenaamde goudmijn aan buizen versterker schema's op DIY audio. Mijn oog viel op een direct gekoppelde versterker van Soya Susumu. Ik heb deze versterker gebouwd met een buis gelijkrichter ipv diodes en voor het eerst gebruik gemaakt van een Lundahl dual choke.

Dit was voor mij de eerste keer dat ik met behulp van PSUD2 een voeding heb berekend, leuk en leerzaam om dat uit te zoeken. Ook een steile leercurve...

De uitgangs transformatoren en de ingang buizen heb ik uit Japan meegenomen :rock: en het rvs chassis heb ik zo gemaakt dat je geen schroefjes aan de buitenkant ziet, deze is behandeld met een zuur wat rvs donkerder maakt.

De eerste luistersessie is goed bevallen, mooi diep laag en een ruimtelijk geluidsbeeld. De komende tijd ga ik eens goed luisteren hoe deze nou eigenlijk verschilt met mijn 300B's.
IMG_6554 2.jpg
IMG_6555 2.jpg
IMG_6541 2.jpg

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Geplaatst: do 18 sep 2025, 11:15
door John P
Waar heb je die houten knop vandaan? Ik hoop toch niet dat het lokale verzorgingshuis nu sjoelstenen te kort komt.

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Geplaatst: do 18 sep 2025, 13:04
door pappaleo
mP***o ?

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Geplaatst: do 18 sep 2025, 15:09
door RichardElenbaas
John P schreef: do 18 sep 2025, 11:15
Waar heb je die houten knop vandaan? Ik hoop toch niet dat het lokale verzorgingshuis nu sjoelstenen te kort komt.
Ik had nog een mooi stukje Zebrano liggen ; ) Mochten ze willen daar, sjoelstenen van Zebrano :lol:

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Geplaatst: do 18 sep 2025, 15:44
door AatV
Ziet er netjes uit! Goeie buizen die Russen.
Kan je misschien nog een schema laten zien?

groet,
Aat

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Geplaatst: do 18 sep 2025, 16:25
door Barry2001
Prachtig/netjes gebouwd, complimenten. Mooi gedaan met het chassis, schroefjes aan de buitenkant zijn lelijk =; krijg zo zelf zin weer eens buizen te bouwen.

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Geplaatst: do 18 sep 2025, 16:50
door RichardElenbaas
AatV schreef: do 18 sep 2025, 15:44
Ziet er netjes uit! Goeie buizen die Russen.
Kan je misschien nog een schema laten zien?

groet,
Aat
6LCDC!.JPG