Defecte Usher 1.5 eindversterker
Geplaatst: do 12 jun 2025, 6:52
Goedendag,
Sinds een week is er een defect ontstaan bij mijn geliefde eindversterker, de Usher 1.5
Ik hoorde een lichte plop bij het linker kanaal en vervolgens vielen bijde kanalen uit.
De versterker heeft nog wel spanning en het rechter kanaal wordt nog wel warm maar de linker blijft koel.
Volgens een kennis zou het te maken hebben met een te hoge bias instelling.
Ik zelf heb net te weinig kennis om alle metingen te doen maar mischien is er op het forum iemand met kennis van zaken die zou kunnen weten waar de oorzaak zou kunnen liggen.
Is er overgens in het zuiden van nederland ( Braband of Limburg ) een goed aangeschreven bedrijf of persoon waar ik deze versterker kan aanbieden voor controle en reparatie.
ik hoop dat er forumleden zijn die mij hierin advies of raad kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Peter
Sinds een week is er een defect ontstaan bij mijn geliefde eindversterker, de Usher 1.5
Ik hoorde een lichte plop bij het linker kanaal en vervolgens vielen bijde kanalen uit.
De versterker heeft nog wel spanning en het rechter kanaal wordt nog wel warm maar de linker blijft koel.
Volgens een kennis zou het te maken hebben met een te hoge bias instelling.
Ik zelf heb net te weinig kennis om alle metingen te doen maar mischien is er op het forum iemand met kennis van zaken die zou kunnen weten waar de oorzaak zou kunnen liggen.
Is er overgens in het zuiden van nederland ( Braband of Limburg ) een goed aangeschreven bedrijf of persoon waar ik deze versterker kan aanbieden voor controle en reparatie.
ik hoop dat er forumleden zijn die mij hierin advies of raad kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Peter