Defecte Usher 1.5 eindversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
peter1961
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 14:07
Locatie: Weert

Defecte Usher 1.5 eindversterker

Bericht door peter1961 »

Goedendag,

Sinds een week is er een defect ontstaan bij mijn geliefde eindversterker, de Usher 1.5
Ik hoorde een lichte plop bij het linker kanaal en vervolgens vielen bijde kanalen uit.
De versterker heeft nog wel spanning en het rechter kanaal wordt nog wel warm maar de linker blijft koel.
Volgens een kennis zou het te maken hebben met een te hoge bias instelling.
Ik zelf heb net te weinig kennis om alle metingen te doen maar mischien is er op het forum iemand met kennis van zaken die zou kunnen weten waar de oorzaak zou kunnen liggen.
Is er overgens in het zuiden van nederland ( Braband of Limburg ) een goed aangeschreven bedrijf of persoon waar ik deze versterker kan aanbieden voor controle en reparatie.
ik hoop dat er forumleden zijn die mij hierin advies of raad kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Peter
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: Defecte Usher 1.5 eindversterker

Bericht door piet1955 »

In Veldhoven zit een eenmans bedrijfje, Vidau.
Stephan, heet de eigenaar, aardige gast.
https://vidau.nl/
Hij heeft het wel erg druk dus een afspraak maken is gewenst.
Mijn versterker reparatie, luidspreker relais, duurde 2 weken.
Hij maakt ook Youtube filmpjes https://www.youtube.com/@Kapottespullen
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Defecte Usher 1.5 eindversterker

Bericht door Rob Dingen »

Een kennis van mij repareert ook Bart van Hout.
Woont in Eindhoven.
Als je zijn nr wil stuur maar een PB.

Rob
Plaats reactie