Pagina 1 van 17

17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: vr 04 apr 2025, 21:05
door hardbats
na een mislukte poging vorig komt hij er bij deze, de 17de luisterdag in Breda!

Datum: Zaterdag 31 mei 2025

Lokatie: "DeRuimte" te Breda

Adres: Heuvelstraat 52B, 4813 GB Breda (de navigatie kent 52b misschien niet, als je 54 in typt kom je er ook!)

Afbeelding

Tijd: 10:00 – 17:00

Bijdrage: 10 euro pp voor de zaalhuur (het liefst gepast cash, betalen via QR code kan ook)

Afbeelding

Drinken; koffie, thee, water.
De hele dag diverse drankjes, verschillende soorten tosties of soepen te bestellen.

Afbeelding

Parkeren: bij DeRuimte zijn tegenwoordig 12 parkeervakken voor de deur, de graag zoveel mogelijk voor laden/lossen gebruiken en voor de mensen die een demo bij hebben. Bezoekers graag voornamelijk in de wijk parkeren, ook daar is voldoende parkeerplaats te vinden!

Afbeelding

Aansprakelijkheid;
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe het hek van de Ruimte gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar we willen het even gezegd hebben.

Verkopen;
In de grote ruimte is er plaats om je overbodige platen, cd's, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Ook hier, klein beetje commercieel is ook weer niet zo'n punt, je kunt zelf wel inschatten wat wel en niet kan denk ik, anders s.v.p. even contact met mij opnemen.

Afbeelding

Internet;

Er is Wi-Fi beschikbaar, het wachtwoord zal op bordjes aangegeven staan in het gebouw.

De luisterkamers zijn akoestisch behandeld en hebben we hebben er 4 tot onze beschikking. Het kantoor, de grote ruimte en kamer 2 zijn zeker. Zij willen zelf de optie open houden om ruimte 1 of 3 te gebruiken die dag, de andere ruimte is ook voor ons.
De grote ruimte is ongeveer 8,5x14m en kan dan ook door 2 grote sets bevolkt worden per blok, waar er afwisselend gespeeld kan worden.
Ruimte 1 is met 3x4 meter geschikt voor de kleinere sets met minder vermogen, akoestisch zeer fijne ruimte
Ruimte 2 is met 5,6x3,4 meter een beetje een kleine woonkamer, akoestisch goed, de meeste speakers en versterkers zetten hier prachtig geluid neer.
Ruimte 3 is - hoewel anders getekend - net zo groot als ruimte 1 en met dezelfde aankleding.
Kantoor is ter grote van een grote woonkamer maar ook nog goed te vullen duur een wat kleinere set.

Afbeelding


Afbeelding

Programma wat wordt er georganiseerd: zie hier beneden!

Als je spullen wil meenemen kan je dat in dit draadje aangeven.


Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in! En ik hoop natuurlijk jullie ook! Als we er een succes van maken dan is de datum voor volgend jaar ook al doorgesproken dus komt allen in grote getalen :D

Als er vrijwilligers zijn die op deze dag een handje willen helpen door bijv de entree kosten te innen of op voorhand te helpen wat te verplaatsen zodat alles klaar staat dan hoor ik het graag O:)

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 3 mei 2025

Geplaatst: vr 04 apr 2025, 21:05
door hardbats
aanwezigenlijst

Exposant:

Beijert:
De open baffles even uit te proberen met de nieuwe filters viewtopic.php?t=27642&start=50

Henkjan
Accuton/Sea monitors, met kleine aanpassing aan het filter in vergelijk met Hengelo. Ook ncore nc400 versterker, daudio voorversterker, CD speler, en SB Touch komen mee. op verzoek zou ik ook de B77 mee kunnen slepen en extra stands

Satefan
Ik kan een meetset meenemen, en neem de Nilai's en de Purifi/Bliesma monitoren mee. Hopelijk heb ik ze tegen die tijd in de finale notenhouten kast zitten.

Asterduc
t.racks dsp, icepower 4kanaals amp, dipool planar ribbon tweeter en een paar peerless woofertjes.

Rdv300b833
Ik neem een "complete set" mee en ik zou graag in een wat kleinere ruimte uitkomen gezien de driver-bezetting.
- ernstig aangepaste Lii-Audio 8" breedbander waar letterlijk een Karlson-tube op is geschroefd voor hoog-weergave
- Pass labs XVR1 actieve XO
- een zelfbouw 6C45 buizenbak voor het hoog en een FirstWatt item voor het laag/mid
- cd transport en dac/pre-combi

TTS
De hoorns, de La Petites, de Musical Paradise met kt-88 en als ie werken gaat, de Ear 834 clone met een platenspelert. En een SMSL SU-1 dac / tablet, voor Tidal downloads.

WrineX
Luidsprekers :lol:

Trambambula
project Purifi en Bliesma in waveguide

Rodi
speakers met scanspeak Discovery

eQuanD
2.1 soundbar

Martinhagenbeek
actieve Line Array’s

Hardbats
Open Baffle Project

Pon-e
de speakers (twee-weg monitors) hebben een eigen versterker+voeding ingebouwd en werken wireless op BT met een TinyShine versterkerboard op basis TPA3116D2. Woofer is 6.5 inch Dayton Audio Signature 180 met tweeter SBA SB26ADC-C000-4.
Zie ook draadje voor wat meer toelichting viewtopic.php?p=2105325#p2105325

Dre
de Seas 2.5 vloerstaander

Pjotr
micro desktop monitors

Bezoekers:

Pappaleo - Ik heb altijd een bron bij me, streamer, eigen wifi, dac, eindversterker.
Hannesie
Cool?
Ray5150
Vrolijke noot
Otto S
John P
Meanman64?
Wowly?
OpaBert
Maurice01
pvanlingen
FredM
Rene
Gerhard

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 3 mei 2025

Geplaatst: vr 04 apr 2025, 21:05
door hardbats
de soort van planning:
Schermafbeelding 2025-05-26 195821.png

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: vr 04 apr 2025, 21:20
door beijert
:yeah: Lijkt mij leuk om de open baffles even uit te proberen met de nieuwe filters, voordat ze weer op de schop gaan.

viewtopic.php?t=27642&start=50

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: vr 04 apr 2025, 21:40
door pappaleo
Staat genoteerd. Bij leven en welzijn ben ik er bij.

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: za 05 apr 2025, 1:14
door hannesie
Genoteerd !!!!!


SUPER :rock: :rock: :rock: :rock:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: za 05 apr 2025, 11:39
door Pjotr
Mooi dat het allemaal gelukt is :rock: Staat in de agenda!

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: za 05 apr 2025, 12:24
door cool
:rock:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: za 05 apr 2025, 13:16
door Henkjan
jajajaja!

staat geblokt

ik zal wel wat meenemen, in elk geval is t klein (kwa speakers)

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: za 05 apr 2025, 14:15
door satefan
Super - ik ben er graag weer bij. Ik kan een meetset meenemen, en neem de Nilai's en de Purifi/Bliesma monitoren mee. Hopelijk heb ik ze tegen die tijd in de finale notenhouten kast zitten.

Satefan

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: zo 06 apr 2025, 9:29
door asterduc
Heel fijn dat het door gaat =D>

tot 12:00 moet ik een koorensemble begeleiden maar kan van daaruit rechtstreeks doorrijden naar Breda, ben ik er rond 13:00.

In de auto heb ik dan mijn zelfbouw basbox, basversterker en basgitaar, misschien leuk om die even in te pluggen.
Zijn er die dag nog muzikanten aanwezig?
bass gig.jpg

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: zo 06 apr 2025, 10:54
door molekuul
Ik moet helaas afzeggen, ik zit dan ergens rondom de Mont Ventoux.

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: zo 06 apr 2025, 13:07
door ray5150
Ik kom ook, lijkt me leuk om weer eens wat forumleden te spreken.

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: zo 06 apr 2025, 15:56
door motoindo
Poep, ben die en de week erop op vakantie ergens in Duitsland en ga er dus niet bij kunnen zijn. Had er graag bij geweest maar helaas pindabaas 8-[

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: zo 06 apr 2025, 18:13
door Vrolijke noot
Gezellig
Staat in de agenda

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: zo 06 apr 2025, 19:04
door Otto S
Leuk! Ik ben er ook bij!

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: zo 06 apr 2025, 20:57
door John P
Hij staat in de agenda.

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: ma 07 apr 2025, 8:39
door Barry2001
Hemelvaart, hier ook vakantie plannen en dus een afmelding. Hopelijk is luisterdag Breda nu een blijvertje!

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: ma 07 apr 2025, 15:49
door Henkjan
Barry2001 schreef: ma 07 apr 2025, 8:39
Hemelvaart
dat geeft wel mooi wat extra mogelijkheden om last-minute toch nog wat gereed te krijgen :mrgreen:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: ma 07 apr 2025, 16:09
door hardbats
Of voor de noorderlingen, zij kunnen er een weekendje van maken in het zonnige zuiden :D

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: ma 07 apr 2025, 16:32
door Barry2001
Henkjan schreef: ma 07 apr 2025, 15:49
Barry2001 schreef: ma 07 apr 2025, 8:39
Hemelvaart
dat geeft wel mooi wat extra mogelijkheden om last-minute toch nog wat gereed te krijgen :mrgreen:
Ja wie was dat, Ton geloof ik, speaker knutselen voor de caravan :D

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: di 08 apr 2025, 18:24
door dre
Ik ben er ook! :goedzo:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 11:23
door rdv300b833
Goedemorgen Hardbats,

ben er graag bij ! Alvast dank voor de organisatie (want stiekem kost dit altijd veel tijd/moeite; hulde voor de inspanning ! )

Ik neem een "complete set" mee en ik zou graag in een wat kleinere ruimte uitkomen gezien de driver-bezetting.
- ernstig aangepaste Lii-Audio 8" breedbander waar letterlijk een Karlson-tube op is geschroefd voor hoog-weergave
- Pass labs XVR1 actieve XO
- een zelfbouw 6C45 buizenbak voor het hoog en een FirstWatt item voor het laag/mid
- cd transport en dac/pre-combi

Als je dus een losse zelfbouwversterker heb die je ergens in wilt passen of gewoon niet de mogelijkheid hebt om een complete set te demonstreren: je bent welkom. gezien de gevoeligheid van de drivers: 93 dB voor laag/mid; 104 dB voor hoog gelieve geen hoog vermogen items want dat is niet logisch danwel past niet bij de XO.

Achtergrond: ik kon via Marktplaats voor een uiterst vriendelijke prijs zo'n setje Lii-Audio Fast-8's bemachtigen (in een netjes kastje; geen XO) en zoals iedere standaard breedbander was die tof in mid maar beperkt in echt laag en echt hoog. Dat laag is alleen maar te verbeteren door een extra driver of een exotische kastvorm zoals een immense bas-hoorn (niet voor nu....). Dat hoog is te verbeteren door een extra driver wat je zo leuk mogelijk laat aansluiten. In dit geval met een Karlson-tube voor/als afstraling en een gemodificeerde compressiedriver.
Ik maak gebruik van een lekker flexibele analoge XO die ruime instelmogelijkheden bezit.....en zo kan je aan grappige resultaten komen. En ter plaatse aan te passen ! Nogmaals: heb je een losse eindbak die je aan wilt sluiten....je bent welkom.

Met muzikale groet,
Reinout

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 17:02
door meanman64
Reinout , ik ben zeer benieuwd .

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 19:41
door Wowly
Jaaaaaaa goed he! Ik ga zeker proberen te komen. even kijken op mijn werk of ik het vrij kan maken!