17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

na een mislukte poging vorig komt hij er bij deze, de 17de luisterdag in Breda!

Datum: Zaterdag 31 mei 2025

Lokatie: "DeRuimte" te Breda

Adres: Heuvelstraat 52B, 4813 GB Breda (de navigatie kent 52b misschien niet, als je 54 in typt kom je er ook!)

Afbeelding

Tijd: 10:00 – 17:00

Bijdrage: 10 euro pp voor de zaalhuur (het liefst gepast cash, betalen via QR code kan ook)

Afbeelding

Drinken; koffie, thee, water.
De hele dag diverse drankjes, verschillende soorten tosties of soepen te bestellen.

Afbeelding

Parkeren: bij DeRuimte zijn tegenwoordig 12 parkeervakken voor de deur, de graag zoveel mogelijk voor laden/lossen gebruiken en voor de mensen die een demo bij hebben. Bezoekers graag voornamelijk in de wijk parkeren, ook daar is voldoende parkeerplaats te vinden!

Afbeelding

Aansprakelijkheid;
De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe het hek van de Ruimte gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar we willen het even gezegd hebben.

Verkopen;
In de grote ruimte is er plaats om je overbodige platen, cd's, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Ook hier, klein beetje commercieel is ook weer niet zo'n punt, je kunt zelf wel inschatten wat wel en niet kan denk ik, anders s.v.p. even contact met mij opnemen.

Afbeelding

Internet;

Er is Wi-Fi beschikbaar, het wachtwoord zal op bordjes aangegeven staan in het gebouw.

De luisterkamers zijn akoestisch behandeld en hebben we hebben er 4 tot onze beschikking. Het kantoor, de grote ruimte en kamer 2 zijn zeker. Zij willen zelf de optie open houden om ruimte 1 of 3 te gebruiken die dag, de andere ruimte is ook voor ons.
De grote ruimte is ongeveer 8,5x14m en kan dan ook door 2 grote sets bevolkt worden per blok, waar er afwisselend gespeeld kan worden.
Ruimte 1 is met 3x4 meter geschikt voor de kleinere sets met minder vermogen, akoestisch zeer fijne ruimte
Ruimte 2 is met 5,6x3,4 meter een beetje een kleine woonkamer, akoestisch goed, de meeste speakers en versterkers zetten hier prachtig geluid neer.
Ruimte 3 is - hoewel anders getekend - net zo groot als ruimte 1 en met dezelfde aankleding.
Kantoor is ter grote van een grote woonkamer maar ook nog goed te vullen duur een wat kleinere set.

Afbeelding


Afbeelding

Programma wat wordt er georganiseerd: zie hier beneden!

Als je spullen wil meenemen kan je dat in dit draadje aangeven.


Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in! En ik hoop natuurlijk jullie ook! Als we er een succes van maken dan is de datum voor volgend jaar ook al doorgesproken dus komt allen in grote getalen :D

Als er vrijwilligers zijn die op deze dag een handje willen helpen door bijv de entree kosten te innen of op voorhand te helpen wat te verplaatsen zodat alles klaar staat dan hoor ik het graag O:)
Laatst gewijzigd door hardbats op vr 23 mei 2025, 19:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 3 mei 2025

Bericht door hardbats »

aanwezigenlijst

Exposant:

Beijert:
De open baffles even uit te proberen met de nieuwe filters viewtopic.php?t=27642&start=50

Henkjan
Accuton/Sea monitors, met kleine aanpassing aan het filter in vergelijk met Hengelo. Ook ncore nc400 versterker, daudio voorversterker, CD speler, en SB Touch komen mee. op verzoek zou ik ook de B77 mee kunnen slepen en extra stands

Satefan
Ik kan een meetset meenemen, en neem de Nilai's en de Purifi/Bliesma monitoren mee. Hopelijk heb ik ze tegen die tijd in de finale notenhouten kast zitten.

Asterduc
t.racks dsp, icepower 4kanaals amp, dipool planar ribbon tweeter en een paar peerless woofertjes.

Rdv300b833
Ik neem een "complete set" mee en ik zou graag in een wat kleinere ruimte uitkomen gezien de driver-bezetting.
- ernstig aangepaste Lii-Audio 8" breedbander waar letterlijk een Karlson-tube op is geschroefd voor hoog-weergave
- Pass labs XVR1 actieve XO
- een zelfbouw 6C45 buizenbak voor het hoog en een FirstWatt item voor het laag/mid
- cd transport en dac/pre-combi

TTS
De hoorns, de La Petites, de Musical Paradise met kt-88 en als ie werken gaat, de Ear 834 clone met een platenspelert. En een SMSL SU-1 dac / tablet, voor Tidal downloads.

WrineX
Luidsprekers :lol:

Trambambula
project Purifi en Bliesma in waveguide

Rodi
speakers met scanspeak Discovery

eQuanD
2.1 soundbar

Martinhagenbeek
actieve Line Array’s

Hardbats
Open Baffle Project

Pon-e
de speakers (twee-weg monitors) hebben een eigen versterker+voeding ingebouwd en werken wireless op BT met een TinyShine versterkerboard op basis TPA3116D2. Woofer is 6.5 inch Dayton Audio Signature 180 met tweeter SBA SB26ADC-C000-4.
Zie ook draadje voor wat meer toelichting viewtopic.php?p=2105325#p2105325

Dre
de Seas 2.5 vloerstaander

Pjotr
micro desktop monitors

Bezoekers:

Pappaleo - Ik heb altijd een bron bij me, streamer, eigen wifi, dac, eindversterker.
Hannesie
Cool?
Ray5150
Vrolijke noot
Otto S
John P
Meanman64?
Wowly?
OpaBert
Maurice01
pvanlingen
FredM
Rene
Gerhard
Laatst gewijzigd door hardbats op ma 26 mei 2025, 19:56, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 3 mei 2025

Bericht door hardbats »

de soort van planning:
Schermafbeelding 2025-05-26 195821.png
Laatst gewijzigd door hardbats op ma 26 mei 2025, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door beijert »

:yeah: Lijkt mij leuk om de open baffles even uit te proberen met de nieuwe filters, voordat ze weer op de schop gaan.

viewtopic.php?t=27642&start=50
Laatst gewijzigd door beijert op vr 04 apr 2025, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door pappaleo »

Staat genoteerd. Bij leven en welzijn ben ik er bij.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 17de Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hannesie »

Genoteerd !!!!!


SUPER :rock: :rock: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Pjotr »

Mooi dat het allemaal gelukt is :rock: Staat in de agenda!
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door cool »

:rock:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

jajajaja!

staat geblokt

ik zal wel wat meenemen, in elk geval is t klein (kwa speakers)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door satefan »

Super - ik ben er graag weer bij. Ik kan een meetset meenemen, en neem de Nilai's en de Purifi/Bliesma monitoren mee. Hopelijk heb ik ze tegen die tijd in de finale notenhouten kast zitten.

Satefan
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door asterduc »

Heel fijn dat het door gaat =D>

tot 12:00 moet ik een koorensemble begeleiden maar kan van daaruit rechtstreeks doorrijden naar Breda, ben ik er rond 13:00.

In de auto heb ik dan mijn zelfbouw basbox, basversterker en basgitaar, misschien leuk om die even in te pluggen.
Zijn er die dag nog muzikanten aanwezig?
bass gig.jpg
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door molekuul »

Ik moet helaas afzeggen, ik zit dan ergens rondom de Mont Ventoux.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door ray5150 »

Ik kom ook, lijkt me leuk om weer eens wat forumleden te spreken.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door motoindo »

Poep, ben die en de week erop op vakantie ergens in Duitsland en ga er dus niet bij kunnen zijn. Had er graag bij geweest maar helaas pindabaas 8-[
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Vrolijke noot »

Gezellig
Staat in de agenda
Gebruikersavatar
Otto S
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 apr 2024, 11:02
Locatie: Den Bosch

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Otto S »

Leuk! Ik ben er ook bij!
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door John P »

Hij staat in de agenda.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Barry2001 »

Hemelvaart, hier ook vakantie plannen en dus een afmelding. Hopelijk is luisterdag Breda nu een blijvertje!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Henkjan »

Barry2001 schreef: ma 07 apr 2025, 8:39
Hemelvaart
dat geeft wel mooi wat extra mogelijkheden om last-minute toch nog wat gereed te krijgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door hardbats »

Of voor de noorderlingen, zij kunnen er een weekendje van maken in het zonnige zuiden :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Barry2001 »

Henkjan schreef: ma 07 apr 2025, 15:49
Barry2001 schreef: ma 07 apr 2025, 8:39
Hemelvaart
dat geeft wel mooi wat extra mogelijkheden om last-minute toch nog wat gereed te krijgen :mrgreen:
Ja wie was dat, Ton geloof ik, speaker knutselen voor de caravan :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door dre »

Ik ben er ook! :goedzo:
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen Hardbats,

ben er graag bij ! Alvast dank voor de organisatie (want stiekem kost dit altijd veel tijd/moeite; hulde voor de inspanning ! )

Ik neem een "complete set" mee en ik zou graag in een wat kleinere ruimte uitkomen gezien de driver-bezetting.
- ernstig aangepaste Lii-Audio 8" breedbander waar letterlijk een Karlson-tube op is geschroefd voor hoog-weergave
- Pass labs XVR1 actieve XO
- een zelfbouw 6C45 buizenbak voor het hoog en een FirstWatt item voor het laag/mid
- cd transport en dac/pre-combi

Als je dus een losse zelfbouwversterker heb die je ergens in wilt passen of gewoon niet de mogelijkheid hebt om een complete set te demonstreren: je bent welkom. gezien de gevoeligheid van de drivers: 93 dB voor laag/mid; 104 dB voor hoog gelieve geen hoog vermogen items want dat is niet logisch danwel past niet bij de XO.

Achtergrond: ik kon via Marktplaats voor een uiterst vriendelijke prijs zo'n setje Lii-Audio Fast-8's bemachtigen (in een netjes kastje; geen XO) en zoals iedere standaard breedbander was die tof in mid maar beperkt in echt laag en echt hoog. Dat laag is alleen maar te verbeteren door een extra driver of een exotische kastvorm zoals een immense bas-hoorn (niet voor nu....). Dat hoog is te verbeteren door een extra driver wat je zo leuk mogelijk laat aansluiten. In dit geval met een Karlson-tube voor/als afstraling en een gemodificeerde compressiedriver.
Ik maak gebruik van een lekker flexibele analoge XO die ruime instelmogelijkheden bezit.....en zo kan je aan grappige resultaten komen. En ter plaatse aan te passen ! Nogmaals: heb je een losse eindbak die je aan wilt sluiten....je bent welkom.

Met muzikale groet,
Reinout
Bijlagen
003.jpg
004.jpg
20250112_152813.jpg
DSCN3431.JPG
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door meanman64 »

Reinout , ik ben zeer benieuwd .
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Bericht door Wowly »

Jaaaaaaa goed he! Ik ga zeker proberen te komen. even kijken op mijn werk of ik het vrij kan maken!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”