Welke subwoofer en versterker?

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

BRuud

Welke subwoofer en versterker?

Bericht door BRuud »

Hallo Allemaal.

Ik heb op het moment een (stok)oude Kicker Comp12 in een gesloten kist spelen op een Mosconi met 350W RMS. De inhoud van de kist weet ik niet meer, wel volgens de specificaties van Kicker gebouw en ik denk ook aan de kleine kant. De klank van de woofer is top, ik kan het niet met iemand anders vergelijken, maar ik vind het prima klinken. Enige nadeel: radio vol open, subwoofer uitgang op maximaal volume, dan gaat het nog niet heel erg hard. Dus op normaal volume gaat de bas niet hard, dat zou echt wel harder mogen.
Aangezien de kist op maat gemaakt was voor de oude auto wilde ik een andere kist gaan bouwen (leuke hobby). Helaas zag ik dat de flexibele rand van de woofer helemaal aan het vergaan is, deze loopt dus op z'n einde... het voordeel daarvan is dat ik nu overnieuw kan beginnen!
Het nadeel is dat ik niet veel verstand van woofer heb, maar julie vast en zeker wel als ik hier zo rond kijk!
Ik ben dus op zoek naar een andere 12" woofer die moet gaan spelen in een dichte kist. De bedoeling is dat het het vooral SQ is, maar het moet wel hard kunnen als ik daar zin in heb.

Qua versterker (die ik nog er voor moet kopen) heb ik keuze uit bepaalde Mosconi versterkers (vooral vanwege de ruimte, ook de looks een beetje):

Mosconi One 130.4
4 x 130 Watt @ 4 Ohm
4 x 175 Watt @ 2 Ohm
2 x 350 Watt @ 4 Ohm gebrugd

Mosconi One 130.2
2 x 130 Watt @ 4 Ohm
2 x 175 Watt @ 2 Ohm
1 x 350 Watt @ 4 Ohm gebrugd

Mosconi One 250.2
2 x 250 Watt @ 4 Ohm
2 x 340 Watt @ 2 Ohm
1 x 680 Watt @ 4 Ohm gebrugd

Mosconi One 1000.1
1 x 600 Watt @ 4 Ohm
1 x 1000 Watt @2 Ohm

Wat zou nou een mooie combinatie van subwoofer met 1 van deze versterkers zijn? En waar moet ik op letten? 1 of 2 spoelen, 4 of 2 Ohm, echt.
Ik hoor zelf veel over JL Audio en ik heb (volledig ongegrond waarschijnlijk) niks met RF...

Ik hoor graag jullie meningen, ideeën, tips, wat dan ook!

Mvg, Ruud

Edit: het gaat om een 5 serie Touring, dus een auto met veel inhoud.
Plaats reactie