Pagina 1 van 1

DD DT gebruiken als motor

Geplaatst: do 28 dec 2006, 15:42
door Miniwatt
Hoi,

ik zit al een tijdje met de gedachten te spelen om een goedkope direct drive aan te schaffen om mijn Scheu acrylplateau aan te drijven. Ik draai nu met het Scheu-motortje. (Een goedkope dd, maar wel met een goede motor / sturing natuurlijk)

Wat zijn de meningen hierover?

Even voor de duidelijkheid: d.m.v. snaaraandrijving, eigenlijk krijg je dus twee draaitafels naast elkaar :?

Re: DD DT gebruiken als motor

Geplaatst: vr 29 dec 2006, 0:07
door bunky
Miniwatt schreef:
Hoi,

ik zit al een tijdje met de gedachten te spelen om een goedkope direct drive aan te schaffen om mijn Scheu acrylplateau aan te drijven. Ik draai nu met het Scheu-motortje. (Een goedkope dd, maar wel met een goede motor / sturing natuurlijk)

Wat zijn de meningen hierover?

Even voor de duidelijkheid: d.m.v. snaaraandrijving, eigenlijk krijg je dus twee draaitafels naast elkaar :?
Watt doet dat Scheu-motortje eigenlijk niet goed?

Re: DD DT gebruiken als motor

Geplaatst: za 17 feb 2024, 22:08
door sevenup
Ik heb een Yamaha P-750 draaitafel met direct drive motor. Meet technisch erg goed qua gelijkloop (wow and flutter van 0.015% wrms), beter dan de meeste riem aangedreven draaitafels denk ik. Maar of dit "beter" is? Geen idee. Denk niet dat ik het verschil kan horen.

Re: DD DT gebruiken als motor

Geplaatst: za 17 feb 2024, 22:26
door Henkjan
Reinout heeft dat toch gedaan met die lucht gelagerde über draaitafel? motortje van ee DD gepakt vanwege die goede gelijkloop

Re: DD DT gebruiken als motor

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 12:36
door Kappa7
sevenup schreef: za 17 feb 2024, 22:08
Ik heb een Yamaha P-750 draaitafel met direct drive motor. Meet technisch erg goed qua gelijkloop (wow and flutter van 0.015% wrms), beter dan de meeste riem aangedreven draaitafels denk ik. Maar of dit "beter" is? Geen idee. Denk niet dat ik het verschil kan horen.
Dergelijke tafels ga je die verschillen niet merken.
Die kan je het beste gewoon origineel houden.