Hallo allemaal,
Ik heb een paar Hepta Four Tune speakers op de kop getikt. Van beide is de tweeter defect.
Het betreft een 4 ohm Audax TW025A8 tweeter. Ik kan deze een-op-een vervangen, maar ik zag op Alie dat ze ook diafragma's verkopen.
De diafragma's zitten echter niet op de kunststof houder. Mijn vraag: is het mogelijk om zelf zo'n diafragma op de houder te lijmen?
Het lijkt mij wel een uitdaging. Bovendien kost zo'n diaframa maar een paar euro.
Alvast bedankt, Fred
Reparatie Audax tweeter Hepta Four Tune
Moderator: Beheerdersteam
- Fredvandam
Re: Reparatie Audax tweeter Hepta Four Tune
Hmm, volgens mij liggen ze bij onze Franse vrienden gewoon op de plank...
- Fredvandam
Ja, als diafragma lijmen niet lukt een optie. Maar ze zijn bijna net zo duur als de gewone TW025-A2 (https://www.speakerenco.nl/audax-tw0-25-a2).
Klinken die titanium domes zoveel beter / anders dan die geweven?
Klinken die titanium domes zoveel beter / anders dan die geweven?
Ja. De een is niet beter dan de ander. Dat is een smaakwestie. Over het algemeen: Textiel klinkt gemoedelijker, meer mellow, en derhalve meestal niet vermoeiend. Harde domes als alu/titanium, klinken doorgaans pittiger. Maar kunnen ook een stevige break-up resonantie hebben wat ze vermoeiend kan maken bij langer luisteren.
- Fredvandam
Ik ga eens kijken naar de specs van beide tweeters. Als het lijmen van een nieuwe dome niet lukt, dan kijken naar een textielversie.